Kære læser !
Jeg fik et par mails med godmodigt drilleri i den forløbne uge, fordi jeg skrev, at vi i MomsMail var de første med nyheden om Landsskatterettens ændrede praksis for momspligt ved handel med fast ejendom - for vi var jo ikke de første med nyheden, det var Deloitte, i deres nyhedsbrev: "Landsskatteretten giver SKAT baghjul".
Hvad jeg mente - men ikke fik skrevet tydeligt - var og er, at vi var de første til at bringe selve afgørelsen (det dokument vi i gamle dage kaldte kendelsen).
Ugens nyheder præges af en lang række artikler og en håndfuld afgørelser af forskellig art.
God læselyst.
Venlig hilsen
Lars Gosvig
Ansvarshavende redaktør
larsg@taxcon.dk
Telefon 25 37 87 57
LinkedIn: http://www.linkedin.com/pub/lars-gosvig/52/941/586
Artikler og interessante links
Moms af byggegrunde omfatter ikke ejendomme med bygninger
Finansieringsbidrag
Landsskatteretten underkender SKAT i en sag om moms på salg af en bebygget grund
Udskydelse af ikrafttrædelsestidspunkt for praksisændring vedrørende taxametertilskud
Skatter og afgifter bliver sænket i 2016
VAT and Holding Companies: Position Finally Clear?
VAT and Holding Companies: Position Finally Clear?
Opgørelse af delvist momsfradrag i investeringsforeninger
Udlæg - Ophævelse af den særlige postordremodel
Ny EU-dom kan ændre momsbehandlingen af statslige, regionale og kommunale institutioner
Storbritannien indfører omvendt betalingspligt på visse elektroniske ydelser og ændringer til MOSS
Pas på, når regninger i første omgang afholdes af ejerforening eller lignende - fradagsretten er på spil!
Nyheder om tinglysningsafgift - om manglende sommerhuserklæringer, "fejlagtig identifikation" og om værnsreglerne for "Anden ejendom"
Moms på fast ejendom
No-shows og momspligt
Tilbagebetaling af afgifter - elpatronordningen (varmeproduktion)
Styresignaler i udkast i 2015 - Hvad blev konklusionen?
Hvad er der sket - holdingselskaber, udvidelse af fradragsretten og investeringsforeninger
Hvordan er det nu med.. arbejdsudleje inden for koncerner?
Nye bevillinger til økonomiske procedurer
Udskudt virkningstidspunkt for ny praksis vedrørende opgørelsen af fradragsret for erhvervsskoler m.v.
Bindende svar
Moms - udlejning af fast ejendom - kompensationsbeløb
Afgørelser
Spørgsmål om hvorvidt klager var berettiget til omvalg efter skatteforvaltningsloven.
Domme
Moms - databehandlingsydelser - engelsk underleverandør - finansielle ydelser - bindende svar
Lønsumsafgift - passiv kapitalanbringelse - investeringsbeholdning
Nyt fra EU-Domstolen
1 ny sag
1 indstilling
Nyt fra SKAT
Nye vejledninger mv.
Nyt fra Folketinget
Nye dokumenter vedrørende lovforslag
Nye dokumenter vedrørende almindelig del
SELECT * FROM Appeller WHERE(([SkatteraadChanged] >= '20160201' AND [SkatteraadChanged] <= '20160207') OR ([LSRChanged] >= '20160201' AND [LSRChanged] <= '20160207') OR ([ByretChanged] >= '20160201' AND [ByretChanged] <= '20160207') OR ([LandsretChanged] >= '20160201' AND [LandsretChanged] <= '20160207') OR ([HojesteretChanged] >= '20160201' AND [HojesteretChanged] <= '20160207')) ORDER BY AppelId DESC
Dato | Angivelse | Periode |
10-02-2016 | A-skat mv. for små og mellemstore virksomheder i 2016 | Januar 2016 |
Bech-BruunMoms af byggegrunde omfatter ikke ejendomme med bygninger Landsskatteretten har i en nyere afgørelse fastslået, at en grund ikke er en byggegrund, når den sælges med bygninger. |
BeierholmVirksomheder og institutioner, herunder skoler og bosteder, skal ikke betale finansieringsbidrag, når de alene bliver momsregistreret på grund af ordningen med omvendt betalingspligt for elektronisk udstyr. |
BeierholmLandsskatteretten underkender SKAT i en sag om moms på salg af en bebygget grund Landsskatteretten har i en ny kendelse slået fast, at salget af en grund ikke er momspligtigt, når den sælges med bygninger. SKAT har ellers henover de sidste 2 – 3 år udvidet begrebet byggegrund til også at omfatte bebyggede grunde, hvor køber efterfølgende nedriver den bygning, der ligger på grunden. |
BeierholmUdskydelse af ikrafttrædelsestidspunkt for praksisændring vedrørende taxametertilskud SKAT har udsat ikrafttrædelsestidspunktet for iværksættelsen af praksisændringen vedrørende taxametertilskud til 1. juli 2016. Ændringen medfører, at taxametertilskud skal medregnes i den samlede omsætning, når erhvervsskoler opgør den delvise momsfradragsprocent. |
Dansk RevisionSkatter og afgifter bliver sænket i 2016 Det er blevet vedtaget i folketinget at sænke skatter og afgifter for virksomheder og borgere med 4 milliarder kroner i 2016. |
EC Tax ReviewVAT and Holding Companies: Position Finally Clear? With the joint cases Larentia Minerva and Marenave Schifffahrt the CJEU once again delivered a judgment in a landmark case on VAT and holding companies. The author questions whether this will be the last case on holding companies or that we can expect more cases in the future, because some issues still remain unsolved. |
EC Tax ReviewVAT and Holding Companies: Position Finally Clear? With the joint cases Larentia Minerva and Marenave Schifffahrt the CJEU once again delivered a judgment in a landmark case on VAT and holding companies. The author questions whether this will be the last case on holding companies or that we can expect more cases in the future, because some issues still remain unsolved. |
EYOpgørelse af delvist momsfradrag i investeringsforeninger SKAT har sendt et udkast til styresignal i høring, der omhandler opgørelsen af det delvise momsfradrag i investeringsforeninger. Det fremgår af udkastet, at disse investeringsforeninger skal følge momslovens almindelige regler. |
EYUdlæg - Ophævelse af den særlige postordremodel SKAT udsendte den 6. januar 2016 et udkast til styresignal om ophævelse af den lempelige postordremodel om momsfrie udlæg. Dette medfører alt andet lige en stigning i den pris, som kunderne skal betale. |
EYNy EU-dom kan ændre momsbehandlingen af statslige, regionale og kommunale institutioner EU-Domstolen har fastslået, at offentligretlige organer ikke kan anses for momspligtige enheder, når de agerer som budgetbundne enheder under en kommune og dermed ikke udøver selvstændig økonomisk virksomhed. SKAT overvejer i øjeblikket, om EU-dommen bør have konsekvenser for momsbehandlingen af særligt de statslige, regionale og kommunale institutioner. |
EYStorbritannien indfører omvendt betalingspligt på visse elektroniske ydelser og ændringer til MOSS De engelske skattemyndigheder har annonceret en række ændringer, der får betydning for virksomheder, som køber varer og ydelser, der er berørt af ændringerne. |
EYEn kunde mistede fradragsretten for moms for sin andel af arbejder på en bygnings facade og tag, da bruttohåndværkerregningen var stilet til ejerforeningen. |
EYLandsskatteretten har hen over efteråret truffet et par baske afgørelser, der viser, at der er meget lidt rum for ekspeditionsfejl og misforståelser hos anmelderen. Det er det vigtigt at holde tungen lige i munden. |
EYLandsskatteretten fastslår, at overdragelsen af fast ejendom med tilhørende bygninger ikke skal karakteriseres som byggegrunde, selv om køber har til hensigt at nedrive bygningerne. |
EYEU-Domstolen har i to sager fastslået, at der skal betales moms på flybilletter, som ikke udnyttes af passageren. Domstolen præciserer i dommen, at det beløb, som luftfartselskabet beholder ved no-shows, ikke er en erstatning, men et vederlag, uanset at billetterne ikke er blevet benyttet. |
EYTilbagebetaling af afgifter - elpatronordningen (varmeproduktion) SKATs praksis vedrørende opgørelse af afgiftsgodtgørelse i henhold til den såkaldte "elpatronordning" er blevet underkendt af Landsskatteretten. Praksisændringen indebærer, at en række virksomheder skal have yderligere afgift godtgjort fra 1. november 2011 samt en forrentning heraf. |
EYStyresignaler i udkast i 2015 - Hvad blev konklusionen? SKAT havde, især i efteråret 2015, travlt med at udsende udkast til styresignaler ud om de nye regler på momsområdet. I MomsNyt har vi omtalt nogle af dem, og vi bringer her en opdatering på, hvad der efterfølgende skete med dem. |
EYHvad er der sket - holdingselskaber, udvidelse af fradragsretten og investeringsforeninger I andet halvår af 2015 kom der tre vigtige EU-domme efterfulgt af styresignaler fra SKAT, der ændrede dansk praksis inden for tre vigtige områder. Fradragsretten blev igen understreget og måske udvidet af Sveda-dommen, holdingselskabers fradragsret blev ændret fordelagtigt for holdingselskaberne, og der kom flere retningslinjer i forhold til momsfritagelsen for forvaltning af investeringsforeninger. |
EYHvordan er det nu med.. arbejdsudleje inden for koncerner? Der opstår ofte tvivl om momshåndteringen, når medarbejdere udlånes til koncernforbundne selskaber. Skatterådet har i et bindende svar taget stilling hertil. |
EYNye bevillinger til økonomiske procedurer Med den nye EU-toldkodeks (UCC) forsvinder nogle økonomiske procedurer - virksomheder, der i dag har bevilling til disse procedure, skal huske at få søgt om en ny bevilling. |
EYSKAT har nu udskudt virkningstidspunktet til 1. juli 2016, da det endnu ikke er afklaret, hvordan konsekvenserne af praksisændringen bliver for andre undervisningsinstitutioner end erhvervsskoler. |
Vedrører: Momsloven § 4, stk. 1, § 8, stk. 1, § 13, stk. 1, nr. 8 og nr. 9 samt § 13, stk. 2
Skatterådet tiltræder, at det beløb, som virksomheden opkræver af kommunen som kompensation for afståelse af retten til at råde over et antal parkeringspladser i kommunens parkeringskælder, ikke skal tillægges moms. Som følge af, at betalingen for brugsretten til parkeringspladserne efter den dagældende momslovs bestemmelser ikke var momspligtig, er kompensationsbeløbet fritaget for moms.
Vedrører: Forretningsordenen § 12, stk. 4. Lønsumsafgiftslovens § 18, stk. 1, nr. 1. Skatteforvaltningslovens § 29, stk. 1, nr. 1, og § 30. Skattekontrollovens § 1 og § 13, stk. 2. Skattestyrelseslovens § 37 D.
En skatteyder, hvis anvendelse af virksomhedsordningen var blevet underkendt af SKAT, fik adgang til at foretage et omvalg efter skatteforvaltningslovens § 30 og anvende kapitalafkastningsordningen. Skatteyder havde modtaget en advarsel for overtrædelse af skattekontrolloven for det pågældende indkomstår. Da advarslen ikke vedrørte anvendelsen af virksomhedsordningen, fandtes dette forhold ikke at være hindrende for det ønskede omvalg.
Vedrører: Momsloven § 4, stk. 1, § 13, stk. 1 nr. 11, litra A og litra C, § 16, stk. 1 samt § 46, stk. 1, nr. 3
Sagen angik, om en række databehandlingsydelser leveret af et selskab hjemmehørende i England til en dansk bank (sagsøgeren), var momspligtige databehandlingsydelser omfattet af momslovens § 4, stk. 1, 1. pkt., eller om ydelserne var omfattet af momsfritagelsen i lovens § 13, stk. 1, nr. 11, litra c, om transaktioner vedrørende betalinger og overførsler. Såfremt ydelserne var momspligtige, var det ubestridt, at de havde leveringssted her i landet i medfør af den dagældende momslovs § 16, stk. 1, jf. § 15, stk. 2, hvorfor momsen af ydelserne skulle angives og afregnes af sagsøgeren. SKAT havde i et bindende svar nægtet momsfritagelse af ydelserne.
Landsretten fandt på baggrund af ydelsesbeskrivelsen i Landsskatterettens kendelse, som tog udgangspunkt i aftalegrundlaget mellem det engelske selskab og sagsøgeren, samt med henvisning til partsforklaringerne for landsretten, at ydelserne som anført af Landsskatteretten måtte karakteriseres som bogførings- og administrationsydelser, der bestod i løbende at sørge for, at status på bankens mellemværende med udlånskunderne var ajourført. Landsretten bemærkede, at det engelske selskabs ansvar i forhold til sagsøgeren ifølge kontraktgrundlaget var begrænset til levering af tekniske tjenesteydelser, som sker ved at stille et databehandlingssystem til rådighed. Ansvaret omfattede derfor ikke transaktionernes væsentlige og specifikke elementer, jf. denne betingelse ifølge EU-Domstolens praksis, navnlig dom i sag C2/95, SDC, præmis 66.
På denne baggrund havde sagsøgeren ikke godtgjort, at der var tale om tjenesteydelser, som er fritaget for momspligt i medfør af momslovens § 13, stk. 1, nr. 11, litra c.
Landsretten fastslog endvidere, at sagsøgeren ikke havde godtgjort, at SKATs afgørelse var i strid med administrativ praksis, hvorved landsretten bemærkede, at det af sagsøgeren påberåbte retsforlig mellem Skatteministeriet og SDC og to andre datacentraler (jf. TfS 1999,249 og TfS 1999,259) og de vejledninger, som måtte være udmøntet i forlængelse heraf, alene havde retsvirkning for forligets parter.
Landsretten tiltrådte endelig ikke sagsøgerens subsidiære anbringende om, at ydelserne var omfattet af momslovens § 13, stk. 1, nr. 11, litra a, om "forvaltning af egne udlån", idet det af aftalen mellem parterne fremgik, at det engelske selskab ikke havde ansvar for forvaltning af lån mv.
Skatteministeriet blev derfor frifundet.
Vedrører: Lønsumsafgiftsloven § 1, stk. 1. Rentelovens § 8
Sagen vedrørte spørgsmålet om, hvorvidt det indstævnte realkreditinstitut skulle svare lønsumsafgift for perioden 1. april 2002 - 31. december 2009 af en investeringsaktivitet vedrørende en "investeringsbeholdning". Sagen var indbragt for domstolene af Skatteministeriet som følge af sin principielle karakter, og var endvidere anket af ministeriet til landsretten, efter at realkreditinstituttet havde fået medhold i byretten.
Sagen angik i første række, om realkreditinstituttets pleje af de midler, det havde overført til en såkaldt investeringsbeholdning, hvis størrelse blev fastsat årligt efter realkreditinstituttets eget skøn, udgjorde økonomisk virksomhed i lønsumsafgiftslovens forstand, eller måtte anses for passiv kapitalanbringelse, der falder uden for lønsumsafgiftslovens (og momslovens) anvendelsesområde.
Landsretten fandt, at realkreditinstituttets investeringsaktivitet vedrørende investeringsbeholdningen ikke kunne anses for passiv kapitalanbringelse, men var lønsumsafgiftspligtig økonomisk virksomhed, jf. lønsumsafgiftslovens § 1, stk. 1. Landsretten lagde bl.a. vægt på, at investeringsbeholdningens størrelse fastsattes af realkreditinstituttet ud fra dels et skøn over omfanget af likvide midler, der kunne henføres til egenkapitalen, dels midler hidrørende fra udstedelse af ansvarlig lånekapital, og at der til realkreditinstituttets basisindtjening årligt overførtes tab eller gevinst fra fondsforvaltningen, således at investeringsaktiviteterne påvirkede basiskapitalen med betydelige beløb.
Realkreditinstituttet gjorde i anden række gældende, at der eksisterede en fast administrativ praksis for, at den omhandlede aktivitet skulle anses for passiv kapitalanbringelse i lønsumsafgiftsmæssig henseende. Dette havde Landsskatteretten givet realkreditinstituttet medhold i, hvilket var tiltrådt af byretten (jf. SKM2014.551.BR ), som udtalte, at der ikke var fremkommet oplysninger, der gav grundlag for en anden vurdering af administrativ praksis end Landsskatterettens.
Landsretten ændrede også på dette punkt byrettens dom. Landsretten henviste herved bl.a. til, at der for landsretten var fremlagt nye oplysninger om korrespondance mellem skattemyndighederne og Realkreditrådet og Realkreditforeningen. Landsretten fandt, at realkreditinstituttet ikke havde godtgjort eksistensen af en fast administrativ praksis, hvorefter realkreditinstitutter forud for udstedelsen af SKATs styresignal af 6. juli 2010 ( SKM2010.444.SKAT ) var fritaget for pligten til at betale lønsumsafgift, når de foretog investeringer som de omhandlede.
Landsretten gav heller ikke realkreditinstituttet medhold i en subsidiær påstand om, at pleje af den del af investeringsbeholdningen, som oversteg det lovpligtige krav til dets basiskapital, i hvert fald måtte anses for passiv kapitalanbringelse og dermed fritaget for lønsumsafgiftspligt.
Endelig fandt landsretten, at skattemyndighedernes krav på tilbagebetaling af afgift efter de foreliggende omstændigheder skulle forrentes efter renteloven og ikke opkrævningslovens § 7.
Landsretten ophævede sagens omkostninger bl.a. med henvisning til, at sagen vedrørte et tvivlsomt fortolkningsspørgsmål, og at sagen ved landsretten fik et andet resultat end ved Landsskatteretten og byretten.
Listen er vejledende. EU-domstolen kan have fjernet sager fra retslisten efter vi har hentet informationerne.
Den 17-02-2016 indstilling i C-518/14 Senatex
Fiskale bestemmelser
Præjudiciel forelæggelse – skatter og afgifter – merværdiafgift – fradrag af indgående moms – udstedelse af fakturaer uden skattenummer eller momsregistreringsnummer – lovgivning i en medlemsstat, hvorefter berigtigelse ex tunc af en faktura er udelukket
Tidligere dokument: C-518/14 Senatex - DomDen 17-02-2016 dom i C-124/15 Salutas Pharma
Toldunion
Præjudiciel forelæggelse – den fælles toldtarif – tarifering – kombineret nomenklatur – position 3004 – brusetabletter med et calciumindhold på 500 mg – indholdet af et stof pr. anbefalet daglig dosis angivet, som er væsentligt højere end den daglige tilførsel, der anbefales for at bevare den almindelige sundhed og velfærd
Tidligere dokument: C-124/15 Salutas Pharma - DomDen 18-02-2016 indstilling i C-516/14 Barlis 06 – Investimentos Imobiliários e Turísticos
Fiskale bestemmelser
Præjudiciel forelæggelse – skatter og afgifter – moms – artikel 226, nr. 6) og 7), i direktiv 2006/112/EF – oplysninger på en faktura om omfang og art af en leveret ydelse samt dato for levering af denne – artikel 178, litra a), i direktiv 2006/112/EF – udøvelse af fradragsretten – krav om besiddelse af en faktura, der opfylder kravene i artikel 226 i direktiv 2006/112/EF
Tidligere dokument: C-516/14 Barlis 06 – Investimentos Imobiliários e Turísticos - DomDen 18-02-2016 indstilling i C-80/15 Robert Fuchs
Toldunion
Toldunionen og Den Fælles Toldtarif – begrebet »erhvervsmæssig brug« af et transportmiddel – flyvinger med en flyvelærer mod betaling
Tidligere dokument: C-80/15 Robert Fuchs - DomDen 25-02-2016 dom i C-143/15 G.E. Security
Toldunion
Præjudiciel forelæggelse – forordning (EØF) nr. 2658/87 – fælles toldtarif – kombineret nomenklatur – tarifering af varer – pos. 8517, 8521, 8531 og 8543 – vare benævnt »videomultiplexer«
Tidligere dokument: C-143/15 G.E. Security - DomDen 03-03-2016 indstilling i C-229/15 Mateusiak
Fiskale bestemmelser
Skattelovgivning – moms – artikel 18, litra c), i direktiv 2006/112/EF – opkrævning af afgift på besiddelse af varer ved ophør med økonomisk virksomhed – betydningen af udløbet af perioden for regulering af fradragsbeløbet i henhold til artikel 187, stk. 1, i direktiv 2006/112/EF
Tidligere dokument: C-229/15 Mateusiak - DomDen 03-03-2016 dom i C-144/15 Customs Support Holland
Toldunion
Præjudiciel forelæggelse – fælles toldtarif – kombineret nomenklatur – pos. 2304, 2308 og 2309 – tarifering af et sojaproteinkoncentrat
Tidligere dokument: C-144/15 Customs Support Holland - Dom
Er artikel 98, stk. 1 og 2, i Rådets direktiv 2006/112/EF af 28. november 2006 om det fælles merværdiafgiftssystem , sammenholdt med momsdirektivets bilag III, punkt 3 og 4, navnlig henset til neutralitetsprincippet, til hinder for en national bestemmelse, som foreskriver en nedsat momssats ved iltbehandling med iltbeholdere, mens iltbehandling med iltkoncentrator pålægges den normale momssats? |
Sagen omhandler:
Skattelovgivning – moms – artikel 9, stk. 1, i direktiv 2006/112/EF – afgiftspligtig person – økonomisk virksomhed – transport af skoleelever på en kommunes vegne – forældrenes økonomiske bidrag til kommunen, der afhænger af deres indkomst
Generaladvokatens indstilling:
En kommune, der sådan som i hovedsagen organiserer skoletransport ved at benytte sig af eksterne transportfirmaer, og som kun modtager bidrag fra skoleelevernes forældre på 3% af de omkostninger, der er forbundet med at gennemføre transporten, handler ikke som en afgiftspligtig person som omhandlet i artikel 9, stk. 1, direktiv 2006/112/EF. For så vidt som den forelæggende ret imidlertid måtte fastslå, at der foreligger konkurrenceforvridning for så vidt angår et ikke ubetydeligt antal konkrete transportydelser, handler kommunen i denne forbindelse som afgiftspligtig person.
Sagen omhandler:
Fælles toldtarif – tarifpositioner – klassificering i den kombinerede nomenklatur – direktiv 2008/118 – indførsel af punktafgiftspligtige varer – toldsuspensionsprocedure – retsvirkninger af en toldangivelse med angivelse af en forkert underposition i den kombinerede nomenklatur – uregelmæssigheder under transport af punktafgiftspligtige varer
Generaladvokatens indstilling:
En vare som den i hovedsagen omhandlede, som uden videre forarbejdning kan anvendes som røgtobak, skal ikke anses for »»light air cured« tobak« i henhold til KN-kode 2401 10 35, men derimod, hvis den ikke primært består af tobaksaffald, skal anses for »andre tobaksvarer« og tariferes under position KN 2403. Når varen desuden er i bulk, stampet, samlet i kasser med indvendig beklædning af plastik med en nettovægt på 30 kg, skal den tariferes i position KN 2403 10 90.
Da de omtvistede varer fra deres indpassage i Unionens område var undergivet toldtilsyn, som begrunder en »suspensionsprocedure« i henhold til artikel 4, nr. 6), i direktiv 2008/118, skal de, da der ikke foreligger indførsel som omhandlet i samme retsakts artikel 4, nr. 8), ikke pålægges punktafgift, og trods ukorrekte angivelser i ledsagedokumenterne er der ikke opstået en punktafgiftsskyld. Artikel 4, nr. 6), i direktiv 2008/118 skal fortolkes således, at varer trods angivelse af en ukorrekt tarifposition kan anses for henført til midlertidig opbevaring, en ekstern forsendelsesprocedure eller en toldoplagsprocedure og dermed som henført til en »toldsuspensionsprocedure«, hvis varernes art i det væsentlige er korrekt betegnet, og varemængden samt oplysningerne vedrørende emballeringen af varen er i overensstemmelse med de faktiske forhold. Hvis dette er tilfældet, skal varerne ikke pålægges punktafgift i henhold til artikel 2, litra b), i direktiv 2008/118, da der ikke foreligger indførsel som omhandlet i artikel 4, nr. 8).
Angivelse af den forkerte tarifposition i den foreliggende konstellation fører ikke til en uregelmæssighed, som er omfattet af artikel 38 i direktiv 2008/118.
Nyhedsbrev til virksomheder
Tariferingsforordning og Forklarende bemærkning
Rettelse til toldtariffen - antidumpingtold
Bilag 3 |
Bilag 4 |
Bilag 5 |
Spm. 9 |
Spm. 10 |
Spm. 11 | Spm. om kommentar til henvendelsen af 3/2-16 fra Danske Speditører, til skatteministeren |
Bilag 96 |
Bilag 97 |
Bilag 98 |
Bilag 100 |
Spm. 157 |
Spm. 158 |
Spm. 173 | Spm. om frist ifm. fradrag for kontante betalinger ved indberetning til SKAT, til skatteministeren Svar |
Spm. 186 |
Spm. 204 |
Spm. 205 |
Spm. 206 |
Spm. 207 |
Spm. 208 |
Spm. 209 |
Spm. 210 |
Spm. 211 |
Spm. 212 |
Spm. 213 |
Spm. 220 |
Spm. 221 |
Spm. 222 |
Spm. 225 |
Spm. 230 |
Spm. S 595 |
Spm. O |