Kære læser !
En uge med så forskellige emner som elafgiftspligt for lejede solcelleanlæg, godtgørelse af olieafgift og momspligt for markedsføring af forsikringer gennem søgemaskine - bare for at nævne nogle.
Derudover er der, tro mod sædvanen, masser af artikler og nyt fra Folketinget. Sidst men ikke mindst, har der også været gang i arbejdet hos EU-Domstolen, hvor der både er indstillinger og domme med i denne uge.
God læselyst.
Venlig hilsen
Lars Gosvig
Ansvarshavende redaktør
larsg@taxcon.dk
Telefon 25 37 87 57
LinkedIn: http://www.linkedin.com/pub/lars-gosvig/52/941/586
Artikler og interessante links
Ny frist for indberetning af halvårs- og kvartalsmoms
SKAT sætter fokus på mellemstore og store virksomheder
Oversigt over skatte- og momsfradrag ved repræsentation
Moms ved salg af ombyggede ejendomme giver udfordringer
Nyt momssystem stiller strenge regnskabskrav
Husk at få godtgjort elafgiften korrekt
Number 3, December 2014
Items proposed for consideration at the next meeting of Dispute Settlement Body
Members continue to be divided on “rules” role in post-Bali work programme
TRIPS down memory lane — for a very current purpose
EU donates over EUR 2 million to increase participation of developing countries in trade negotiations
Debate on members’ paper on agricultural domestic support reveals diverging views
Bindende svar
Ikke afgiftsgodtgørelse efter mineralolieafgiftsloven for olie til afprøvning af scrubbere i skibsmotorer.
Vederlag for markedsføring af forsikringer gennem søgemaskine er momspligtigt
Elafgift - solcelleanlæg - ikke fritagelse for elafgiften, når solcelleanlægget er lejet
Afvisning - samme spørgsmål verserer ved Landsskatteretten
Ikke offentliggjorte kendelser
Nyt fra EU-Domstolen
Retsliste for uge 11
1 indstilling
5 domme
Nyt fra andre lande og organisationer
Skatteverket, Sverige
Bundesministerium der Finanzen, Tyskland
Skatteetaten, Norge
VERO Skat, Finland
Högsta förvaltningsdomstolen, Sverige
Nyt fra SKAT
Nye vejledninger mv.
Nyt fra Folketinget
Nye dokumenter vedrørende lovforslag
Nye dokumenter vedrørende almindelig del
SELECT * FROM Appeller WHERE(([SkatteraadChanged] >= '20150302' AND [SkatteraadChanged] <= '20150308') OR ([LSRChanged] >= '20150302' AND [LSRChanged] <= '20150308') OR ([ByretChanged] >= '20150302' AND [ByretChanged] <= '20150308') OR ([LandsretChanged] >= '20150302' AND [LandsretChanged] <= '20150308') OR ([HojesteretChanged] >= '20150302' AND [HojesteretChanged] <= '20150308')) ORDER BY AppelId DESC
BDONy frist for indberetning af halvårs- og kvartalsmoms Der har de seneste dage været meget ustabil drift på TastSelv Erhverv. Dette gør det nærmest umuligt at gennemføre de lovpligtige indberetninger af halvårs- og kvartalsmoms, hvor fristen er den 2. marts 2015. |
Bech-BruunSKAT sætter fokus på mellemstore og store virksomheder SKAT vil fremadrettet fokusere på mellemstore og store virksomheder. Store selskaber og internationale koncerner er fortsat et fokusområde. Det fremgår af SKATs netop offentliggjorte aktivitetsplan for 2015. |
PwCMoms ved salg af ombyggede ejendomme giver udfordringer Momsreglerne for konverteringsprojekter – fx ombygning af en eksisterende erhvervsejendom til nye lejligheder – giver fortsat projektudviklere praktiske udfordringer. Det skyldes, at det er uklart, hvad er der skal anses for ”ombygningsarbejder” og medregnes til værdien heraf, hvilket kan være afgørende for, om der skal afregnes moms ved salget i sidste ende. Se, hvordan Skatterådet har forholdt sig til dette i et nyt bindende svar. |
PwCNyt momssystem stiller strenge regnskabskrav Er din virksomhed ramt af de strenge regnskabskrav i det ”nye” momssystem Mini-One-Stop-Shop (MOSS)? Regnskabskravene har vist sig at være mere omfattende end de krav danske virksomheder er vant til ved B2C-levering af teleydelser, radio- og tv-spredningstjenester og elektroniske ydelser (2015-ydelser). Derfor giver vi dig her et overordnet indblik i regnskabskravene. |
PwCHusk at få godtgjort elafgiften korrekt PwC har tidligere erfaret, at op mod 85 % af virksomhederne ikke får godtgjort elafgiften korrekt. Er din virksomhed én af dem? |
World Journal of VAT/GST LawI denne udgave:
|
Vedrører: Mineralolieafgiftsloven § 9, stk. 6, nr. 2
Skatterådet afkræftede, at der kunne opnås godtgørelse efter mineralolieafgiftsloven for olieforbrug til afprøvning af såkaldte scrubbere (partikelfiltre) i skibsmotorer. Under hensyn til SKATs tavshedspligt offentliggøres det bindende svar i redigeret udgave.
Vedrører: Momsloven § 13, stk. 1, nr. 10
Skatterådet bekræfter, at vederlag for salg af leads, kvalificerede leads og data fra en søgemaskine er momspligtige transaktioner, som ikke kan omfattes af momsfritagelsen i momslovens §13, stk. 1, nr. 10.
Vedrører: Elafgiftsloven § 2, stk. 1, litra c
Skatterådet kunne ikke bekræfte, at en lejer af et solcelleanlæg kan blive fritaget for elafgift efter elafgiftslovens § 2, stk. 1, litra c, når lejer har det fulde driftsansvar for elproduktionen og samtidigt er den direkte forbruger af den producerede elektricitet. For at kunne opnås fritagelse for elafgiften efter elafgiftslovens § 2, stk. 1, litra c, om fritagelse for elafgift, er det en betingelse, at det er samme juridiske enhed, der er elproducent, ejer af anlægget og forbruger af elektriciteten, eller at der er tale om en lejer i en udlejningsejendom, hvor udlejer ejer anlægget.
Vedrører: Skatteforvaltningsloven § 24, stk. 2
Skatterådet afviste at behandle en anmodning om bindende svar, idet det taler afgørende imod en afgivelse af et bindende svar, at der verserede en sag for Landsskatteretten, der reelt omhandler samme skatteyder og samme skattemæssige vurdering af samme (løbende) disposition. Der er herved henset til, at Landsskatteretten er en overordnet myndighed set i forhold til Skatterådet. Dette gælder uanset, at der ikke er tale om samme periode.
Vedrører: Momsloven § 4, stk. 1, § 15 (dagældende) og § 37, stk. 1. Skatteforvaltningsloven § 32, stk. 1, nr. 3
Skatteministeriet fik medhold i, at sagsøgeren havde foretaget momspligtigt salg her i landet, i eget navn og for egen regning, af såkaldt singlefunktionelle telekort ("prepaid calling cards") til danske grossister. Kortene var indkøbt fra sagsøgerens EU-søsterselskab, som havde faktureret salgene til sagsøgeren med "0 moms", dvs. som omvendt betalingspligtige salg af telekort (teleydelser) her i landet. Salgene fra sagsøgeren var momspligtige i medfør af momslovens § 4, stk. 1. Det var ikke godtgjort, at grossisterne havde leveret momspligtige formidlingsydelser for sagsøgeren til efterfølgende led i handelskæden (detailhandlere og danske slutbrugere af telekortene). Sagsøgeren havde derfor ikke fradragsret i henhold til momslovens § 37, stk. 1, for momsen af nogle afregningsbilag, som sagsøgeren selv havde udstedt til de danske grossister (selvfakturering).
Det var derfor med rette, at SKAT havde forhøjet både sagsøgerens salgsmoms samt nedsat den angivne fradragsberettigede købsmoms. Skatteministeriet fik endelig medhold i, at kravet ikke var delvist forældet efter skatteforvaltningsloven, eftersom sagsøgeren måtte anses for at have handlet groft uagtsomt i sine momsangivelser, jf. skatteforvaltningslovens § 32, stk. 1, nr. 3.
Journalnr: 12/0190399
Moms af parkeringsafgifter
SKAT har ikke imødekommet en anmodning om tilbagebetaling af moms vedrørende parkeringsafgifter. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 23-12-2014
Listen er vejledende. EU-domstolen kan have fjernet sager fra retslisten efter vi har hentet informationerne.
Den 12-03-2015 dom i C-594/13 «go fair» Zeitarbeit
Fiskale bestemmelser
Præjudiciel – Bundesfinanzhof (Tyskland) – fortolkning af artikel 132, stk. 1, litra g), og artikel 134, litra a), i Rådets direktiv 2006/112/EF af 28. november 2006 om det fælles merværdiafgiftssystem – fritagelse i forbindelse med visse former for virksomhed af almen interesse – levering af ydelser med nær tilknytning til social bistand og social sikring, som præsteres af offentligretlige organer eller af andre organer, der er anerkendt som foretagender af almennyttig karakter – en national medlemsstats lovgivning, der udelukker statsprøvede plejearbejdere, der levere deres ydelser ad anden vej
Tidligere dokument: C-594/13 «go fair» Zeitarbeit - DomDen 12-03-2015 dom i T-249/12 Vestel Iberia mod Kommissionen
Toldunion
Annullation af Kommissionens afgørelse K(2010) 22 endelig af 18. januar 2010, hvorved de spanske myndigheder blev meddelt, at det var begrundet at foretage en efterfølgende bogføring af importafgifter, og at afgiftsfritagelsen for disse afgifter ikke var begrundet i en bestemt sag vedrørende importen af farvefjernsynsmodtagere fra Tyrkiet (sag REM 02/08)
Den 12-03-2015 dom i T-269/12 Makro autoservicio mayorista mod Kommissionen
Toldunion
Annullation af Kommissionens afgørelse K(2010) 22 endelig af 18. januar 2010, hvorved de spanske myndigheder blev meddelt, at det var begrundet at foretage en efterfølgende bogføring af importafgifter, og at afgiftsfritagelsen for disse afgifter ikke var begrundet i en bestemt sag vedrørende importen af farvefjernsynsmodtagere fra Tyrkiet (sag REM 02/08)
Den 26-03-2015 dom i C-499/13 Macikowski
Fiskale bestemmelser
Præjudiciel – Naczelny Sąd Administracyjny (Polen) – fortolkning af artikel 9, 193 og artikel 199, stk. 1, litra g), artikel 206, 250 samt 252 i Rådets direktiv 2006/112/EF af 28. november 2006 om det fælles merværdiafgiftssystem – proportionalitetsprincippet og princippet om afgiftsmæssig neutralitet – afgiftspålæggelse af en levering af en fast ejendom i forbindelse med en tvangsfuldbyrdelsesprocedure – national retsforskrift der forpligter den foged, der gennemfører et sådant salg, at betale moms af en sådan transaktion – betaling af købsprisen til den kompetente ret og nødvendigheden af at sidstnævnte overfører det momsbeløb, der skal betales, til fogeden – fogedens økonomiske og strafferetlige ansvar i tilfælde af manglende betaling af momsen – forskel mellem den lovmæssige frist for en afgiftspligtig persons betaling af momsen og den frist, der er fastsat for en sådan foged – umuligt at fradrage den indgående afgift
Tidligere dokument: C-499/13 Macikowski - Komornik - Ny sagDen 26-03-2015 dom i C-7/14 P Wünsche Handelsgesellschaft International mod Kommissionen
Toldunion
Appel iværksat til prøvelse af dom afsagt af Retten (Tredje Afdeling) den 12. november 2013 i sag T-147/12, Wünsche Handelsgesellschaft International mod Kommissionen, hvorved Retten frifandt Kommissionen for en påstand om annullation af Kommissionens afgørelse K(2011) 6393 endelig af 16. september 2011, der fastslår, at det i et konkret tilfælde var uberettiget at indrømme en fritagelse for importafgifter – tilsidesættelse af artikel 220, stk. 2, litra b), og artikel 239 i Rådets forordning (EØF) nr. 2913/92 af 12. oktober 1992 om indførelse af en EF-toldkodeks – utilstrækkelig begrundelse af Rettens dom
Sagen omhandler:
Præjudiciel – Mokestinių ginčų komisija prie Lietuvos Respublikos vyriausybės (Litauen) – fortolkning af artikel 148, litra a), i Rådets direktiv 2006/112/EF af 28. november 2006 om det fælles merværdiafgiftssystem – fritagelse for leveringer af varer til forsyninger til fartøjer, som anvendes til sejlads i rum sø – anvendelse af denne fritagelse på leveringer til mellemmænd, der handler i eget navn – varernes endelige anvendelse behørigt fastslået inden leveringen – indlevering af beviser for denne anvendelse til afgiftsmyndighederne inden leveringen
Generaladvokatens indstilling:
Når det under de betingelser, der er fastsat i artikel 148, litra a), i Rådets direktiv 2006/112/EF af 28. november 2006 om det fælles merværdiafgiftssystem, fastslås, at en sælger leverer varer bestemt som brændstof og forsyninger til et fartøj a) direkte til fartøjets driftsherre, således at b) sidstnævnte umiddelbart og ubetinget erhverver, og sælgeren samtidig fortaber, retten til som ejer at råde over disse varer, og c) ingen andre erhverver eller fortaber en sådan ret over de samme varer, så er den transaktion, hvorved sælgeren overdrager den pågældende ret, den transaktion, hvorved fartøjets driftsherre erhverver samme ret, og samtlige mellemliggende transaktioner, hvorved tredjeparter kan opnå og videregive rettigheder, som ikke omfatter retten til som ejere at råde over varerne, fritaget for moms.
Under andre omstændigheder er det kun de transaktioner, hvorved fartøjets driftsherre erhverver retten til som ejer at råde over varerne, der er fritaget for moms i henhold til den pågældende bestemmelse.
Under alle omstændigheder tilkommer det den kompetente nationale ret i lyset af de relevante faktiske omstændigheder at fastslå, hvem der erhverver retten til at råde over varerne, som hvis han ejede disse, og på hvilket tidspunkt, idet en sådan afgørelse ikke alene er afhængig af overdragelsen af den retlige ejendomsret til varerne i henhold til gældende lovgivning.
Sagen omhandler:
Om artikel 7, stk. 1 og 2, og artikel 9, stk. 1, i Rådets direktiv 92/12/EØF af 25. februar 1992 om den generelle ordning for punktafgiftspligtige varer, om oplægning og omsætning heraf samt om kontrol hermed i den affattelse, der følger af Rådets direktiv 92/108/EØF af 14. december 1992 , fortolkes således, at de er til hinder for nationale bestemmelser, hvorefter der også i transitmedlemsstaten skal betales punktafgifter (tobaksafgift) på punktafgiftspligtige varer (cigaretter), som er overgået til forbrug i en (første) medlemsstat, og uden anvendelse af et ledsagedokument som omhandlet i direktivets artikel 7, stk. 4, er blevet transporteret ad landevej igennem en eller flere andre medlemsstater (transitmedlemsstater) til en anden medlemsstat (bestemmelsesmedlemsstaten) med henblik på dér at blive solgt
Domstolens dom:
Artikel 7, stk. 1 og 2, og artikel 9, stk. 1, i Rådets direktiv 92/12/EØF af 25. februar 1992 om den generelle ordning for punktafgiftspligtige varer, om oplægning og omsætning heraf samt om kontrol hermed, som ændret ved Rådets direktiv 92/108/EØF af 14. december 1992, skal fortolkes således, at transitmedlemsstater i et tilfælde, hvor punktafgiftspligtige varer, som ulovligt er blevet indført på en medlemsstats område, er blevet transporteret uden anvendelse af det ledsagedokument, der kræves i henhold til direktivets artikel 7, stk. 4, på vej til en anden medlemsstat, på hvis område disse varer er blevet opdaget af de kompetente myndigheder, også kan opkræve punktafgift hos den lastbilchauffør, som har foretaget denne transport, idet denne for første gang oplagde disse varer til erhvervsmæssige formål på transitmedlemsstaternes område.
Sagen omhandler:
Traktatbrudssøgsmål – tilsidesættelse af artikel 96 og 98 i og bilag II og III til Rådets direktiv 2006/112/EF af 28. november 2006 om det fælles merværdiafgiftssystem og bestemmelserne i Rådets forordning (EU) nr. 282/2011 af 15. marts 2011 om foranstaltninger til gennemførelse af momsdirektivet – anvendelse af en reduceret momssats for digitale bøger eller e-bøger
Domstolens dom:
1) Den Franske Republik har tilsidesat sine forpligtelser i henhold til artikel 96 og 98 i Rådets direktiv 2006/112/EF af 28. november 2006 om det fælles merværdiafgiftssystem, som ændret ved Rådets direktiv 2010/88/EU af 7. december 2010, sammenholdt med bilag II og III til det pågældende direktiv og Rådets gennemførelsesforordning (EU) nr. 282/2011 af 15. marts 2011 om foranstaltninger til gennemførelse af direktiv 2006/112, idet den har anvendt en nedsat sats for merværdiafgift på levering af e-bøger.
2) Den Franske Republik bærer sine egne omkostninger og betaler Europa-Kommissionens omkostninger.
3) Kongeriget Belgien bærer sine egne omkostninger.
Sagen omhandler:
Traktatbrudssøgsmål – tilsidesættelse af artikel 96-99, 110 og 114 i samt bilag II og III til Rådets direktiv 2006/112/EF af 28. november 2006 om det fælles merværdiafgiftssystem og bestemmelserne i Rådets forordning (EU) nr. 282/2011 af 15. marts 2011 om foranstaltninger til gennemførelse af momsdirektivet – anvendelse af en »stærkt reduceret« momssats på 3% for digitale bøger eller e-bøger
Domstolens dom:
1) Storhertugdømmet Luxembourg har tilsidesat sine forpligtelser i henhold til artikel 96-99, 110 og 114 i Rådets direktiv 2006/112/EF af 28. november 2006 om det fælles merværdiafgiftssystem, som ændret ved Rådets direktiv 2010/88/EU af 7. december 2010, sammenholdt med bilag II og III til det pågældende direktiv og Rådets gennemførelsesforordning (EU) nr. 282/2011 af 15. marts 2011 om foranstaltninger til gennemførelse af direktiv 2006/112, idet det har anvendt en sats for merværdiafgift på 3% på levering af digitale bøger eller e-bøger.
2) Storhertugdømmet Luxembourg bærer sine egne omkostninger og betaler Europa-Kommissionens omkostninger
3) Kongeriget Belgien og Rådet for Den Europæiske Union bærer deres egne omkostninger.
Sagen omhandler:
Om finansieringen af driften af den offentlige transport i en lokal myndigheds område betragtes som særligt formål i den forstand, hvori dette udtryk er anvendt i artikel 1, stk. 2, i Rådet for Den Europæiske Unions direktiv 2008/118/EF, såfremt den lokale myndighed har pligt til at varetage og finansiere en sådan opgave mm.
Domstolens dom:
Artikel 1, stk. 2, i Rådets direktiv 2008/118/EF af 16. december 2008 om den generelle ordning for punktafgifter og om ophævelse af direktiv 92/12/EØF skal fortolkes således, at det ikke er muligt at anse en afgift som den i hovedsagen omhandlede, for så vidt som den pålægges detailhandel med punktafgiftspligtigt flydende brændstof, for at forfølge et særligt formål som omhandlet i denne bestemmelse, når den har til formål at finansiere tilrettelæggelsen af den offentlige transport i det område, der hører under den myndighed, som pålægger afgiften, og når denne myndighed uanset eksistensen af denne afgift er forpligtet til at varetage og finansiere denne virksomhed, selv om indtægterne fra denne afgift udelukkende er blevet anvendt til at gennemføre denne virksomhed. Nævnte bestemmelse skal derfor fortolkes således, at den er til hinder for en national lovgivning som den i hovedsagen omhandlede, som indfører en sådan salgsafgift på detailhandel med punktafgiftspligtigt flydende brændstof.
Sagen omhandler:
Præjudiciel – Administratīvā rajona tiesa (Letland) – fortolkning af bilag I til Rådets forordning (EØF) nr. 2658/87 af 23. juli 1987 om told- og statistiknomenklaturen og Den Fælles Toldtarif, med senere ændringer, samt af Kommissionens forordning (EF) nr. 119/2008 af 7. februar 2008 om tarifering af visse varer i den kombinerede nomenklatur – laserapparater og ultralydsapparater samt deres komponenter og tilbehør – tarifering i pos. 9018 (medicinske instrumenter og apparater) og 9019 (apparater til mekanoterapi mv.) eller i pos. 8543 (ikke-medicinske elektriske maskiner og apparater) – kriterier for tarifering
Domstolens dom:
Den kombinerede nomenklatur, som er indeholdt i bilag I til Rådets forordning (EØF) nr. 2658/87 af 23. juli 1987 om told- og statistiknomenklaturen og den fælles toldtarif, i den affattelse, der følger af henholdsvis Kommissionens forordning (EF) nr. 1214/2007 af 20. september 2007, Kommissionens forordning (EF) nr. 1031/2008 af 19. september 2008, Kommissionens forordning (EF) nr. 948/2009 af 30. september 2009, Kommissionens forordning (EU) nr. 861/2010 af 5. oktober 2010 og Kommissionens forordning (EU) nr. 1006/2011 af 27. september 2011, skal fortolkes således, at med henblik på at afgøre, om produkter som de i hovedsagen omhandlede skal tariferes i denne nomenklaturs pos. 9018 som apparater eller instrumenter beregnet til medicinske formål eller i nomenklaturens pos. 9019 som apparater til mekanoterapi snarere end i nævnte nomenklaturs pos. 8543 som elektriske apparater med selvstændig funktion, skal der tages hensyn til samtlige relevante forhold i den foreliggende sag, for så vidt som disse vedrører de objektive karakteristika og egenskaber, der er knyttet til disse produkter. De relevante forhold, der skal vurderes, omfatter bl.a. den anvendelse, som producenten har tiltænkt de nævnte produkter, samt fremgangsmåden og stedet for anvendelse heraf. Den omstændighed, at produkterne er beregnet til behandlingen af en eller flere forskellige sygdomme, og den omstændighed, at behandlingen skal foretages i et godkendt lægecenter under overvågning af en sundhedsfagligt kvalificeret person, udgør indikationer, der kan godtgøre, at produkterne er beregnet til medicinske formål. Omvendt taler den omstændighed, at disse produkter hovedsageligt muliggør kosmetiske forbedringer, og den omstændighed, at produkterne kan anvendes uden for lægelige rammer, f.eks. på en skønhedssalon, og uden indgriben fra en sundhedsfagligt kvalificeret person, for, at de nævnte produkter ikke er beregnet til medicinske formål. Målene, vægten og den anvendte teknologi udgør ikke elementer, der er afgørende ved tariferingen af produkter som de i hovedsagen omhandlede i samme nomenklaturs pos. 9018.
Taxation explained: Read "Promoting the internal market and economic growth"
Vi gør opmærksom på, at ovenstående links alle er eksterne. TaxCon har intet ejerskab over disse og leverer alene linksene som en service til vores læsere. Dette betyder også at vi ikke har kontrol over de bragte links og derfor heller ikke kan indestå for at disse altid er aktive.
Vi hører naturligvis meget gerne, hvis et bragt link bliver inaktivt.
Bemærk også, at de udenlandske links ikke er sorterede i skat og moms/afgifter. Vi har valgt at bringe alle udenlandske links i begge nyhedsbreve som er service til vores læsere.
Nyhedsbrev til virksomheder
Rettelse til toldtariffen - udligningstold
Bilag 13 |
Bilag 14 |
Bilag 15 |
Bilag 16 |
Spm. 3 | MFU spm. om hvor mange enkeltforsendelser der i dag er mærket med CN22, til skatteministeren |
Spm. 10 |
Spm. 15 | Spm. om, hvad de beskæftigelsesmæssige konsekvenser er af lovforslaget, til skatteministeren |
Spm. 16 |
Spm. 17 |
Spm. 18 |
Spm. 19 |
Spm. 21 |
Spm. 24 |
Spm. 27 |
Spm. 28 |
Spm. 29 |
Spm. 30 |
Spm. 31 |
Spm. 32 | Spm. om konkurrencefordele til udenlandske magasiner, til skatteministeren |
Spm. 33 |
Spm. 38 |
Spm. 39 |
Spm. 40 |
Spm. 41 |
Spm. 42 |
Spm. 43 |
Spm. 44 |
Spm. 45 |
Spm. 46 |
Spm. 47 |
Spm. 48 |
Spm. 49 |
Spm. 50 |
Spm. 51 | Spm. om kommentar til henvendelse af 4/3-15 fra Danske Medier, til skatteministeren |
Spm. 52 |
Spm. 436 |
Spm. 437 |
Spm. 466 |
Spm. 517 |
Spm. 518 |
Spm. 519 |
Spm. 521 |
Spm. 522 | MFU spm. om indfasningen og stigningerne i afgiften på farligt affald, til skatteministeren Svar |
Spm. 523 |
Spm. 524 | Spm. om afgiftesbetaling af teaterprogrammer til forbrugernes postkasser, til skatteministeren Svar |
Spm. 531 |
Spm. 532 |
Spm. 536 |
Spm. 537 | MFU spm. om efteropkrævning af moms hos båd- og campingforhandlere, til skatteministeren Svar |
Spm. 538 |
Spm. 539 |
Spm. 540 |
Spm. 541 |
Spm. S 768 |
Spm. S 769 |
Spm. S 770 |
Spm. S 782 |