![]() |
Kære læser !
Allerførst vil jeg ønske dig og dine et Godt Nytår.
Jeg skrev godt nok før jul, at næste MomsMail udkom den 11. januar, men der er nu kommet en del nyt, så jeg har ombestemt mig og du får her en MomsMail der dækker 2020's sidste uger.
Denne MomsMail indeholder bl.a. tre udkast til styresignal om så forskellige emner som tingslysningsafgift, investeringsforeninger og regulering af fradrag vedrørende moms på fast ejendom men der er også masser af andet nyt fra især EU om det endelige Brexit.
Jeg vil slutte med at tillade mig en lille reklame i denne MomsMail. Kender du nogen, der arbejder med kontering og regnskab i en kommune eller region? Så foreslå hende eller ham (eller dem) at kigge forbi KommuneMoms på www.kommunemomsmail.dk, der er en komplet portal med opslagsværker og viden om momsforhold i kommuner og regioner.
God læselyst.
Venlig hilsen
Lars Gosvig
Ansvarshavende redaktør
larsg@skatteforlaget.dk
Telefon 25 37 87 57
LinkedIn: http://www.linkedin.com/pub/lars-gosvig/52/941/586
Artikler og interessante links
Skat, moms og personalegoder 2021
Udkast til styresignal
Genoptagelse af tinglysningsafgift (procentafgift) for afløsningspantebreve vedrørende virksomhedspant og fordringspant i visse tilfælde af pantsætterskifte - Udkast til styresignal
Master-feeder-strukturer og den momsretlige definition af begrebet "investeringsforening"- præcisering af praksis- udkast til styresignal
Udkast til styresignal - Regulering / Berigtigelse af fradrag vedrørende moms på fast ejendom - Præcisering
Bindende svar
Moms - salg af fast ejendom - bortforpagtet areal - ML § 13, stk. 2.
Moms - reparation - sammensat ydelse - overførsel
Moms - salg af fast ejendom - ophør af landbrugspligt - ML § 13, stk. 2.
Afgørelser
Registreringsafgift - Kørsel med prøveskilte
Overdragelse af ejendomme fritaget for afgift efter momslovens § 13, stk. 1, nr. 9
Moms på fast ejendom - købers momsfradragsret
Registreringsafgiftspligt - Privat kørsel i mandskabsvogn
Registreringsafgiftspligt - Privat kørsel i mandskabsvogn
Nyt fra EU-Domstolen
Retsliste
1 indstilling
Lovstof
Nyt fra Lovtidende
Nyt fra Høringsportalen
Nyt fra Folketinget
Nye lovforslag
Vedtagne lovforslag
Nye dokumenter vedrørende lovforslag
Nye dokumenter vedrørende almindelig del
BDOSkat, moms og personalegoder 2021 Hvor stort er personfradraget i 2021, og hvor går grænsen for betaling af topskat? Hvad er bundgrænsen for skattefrie jubilæumsgaver, og hvor stor skal egenbetalingen til kantineordninger være, for at medarbejderne ikke skal beskattes? |
Styresignalet beskriver en ændring af praksis for tinglysningsafgift af pantebreve vedrørende virksomhedspant eller fordringspant i visse tilfælde, hvor det afløser et tidligere pant, og pantsætteren er ændret i det nye pantebrev. Praksisændringen følger af afgørelsen SKM2019.600.LSR og styresignalet orienterer om muligheden for genoptagelse og tilbagebetaling af tinglysningsafgift som følge af afgørelsen samt Skattestyrelsens genoptagelse af egen drift.
For at en juridisk enhed, som ikke er omfattet af UCITS-direktivet, momsretligt kan kvalificeres som en investeringsforening, er det bl.a. en betingelse, at "investorerne bærer investeringsrisikoen".
En række investeringsinstitutter, herunder pensionskasser, indgår i en master-feeder-struktur.
I styresignalet præciseres, at det ved afgørelsen af, hvorvidt et master-investeringsinstitut - som ikke indgår i en fællesregistrering med feeder-instituttet opfylder betingelsen om, at "investorerne skal bære investeringsrisikoen", skal foretages på baggrund af en vurdering af retsforholdet mellem master-instituttet og de primære investorer, herunder feeder-instituttet.
Styresignalet præciserer reglerne om regulering og berigtigelse, når en afgiftspligtig person efter opførelsen ændrer anvendelse af den faste ejendom i forhold til den oprindelige hensigt. Det vil typisk vedrøre den situation, hvor der er taget fradrag for momsen i forbindelse med opførelse af en fast ejendom, men hvor ejendommen efterfølgende anvendes til momsfritagne aktiviteter.
Sagen handler om salg af fast ejendom og om hvorvidt Spørger kan sælge et bortforpagtet areal momsfrit efter momslovens § 13, stk. 2.
I overensstemmelse med Spørgers ønske, kan Skatterådet bekræfte, at overdragelsen af et delområde, kan ske momsfrit.
Spørgers ydelser består i servicering og vedligeholdelse, inkl. reparation, af hjul og bremser i kunders fly. Som led i denne servicering udskiftes den slidte del (hjul eller bremse) med enten en ny eller brugt, men repareret, del. De udtagne brugte hjul og bremser repareres i et andet EU-land af en selvstændig reparatør. Skatterådet bekræftede, at det forhold, at spørger efter endt service/reparation beholder de udskiftede slidte dele, ikke kan anses for udtryk for, at flyejeren har leveret varer mod vederlag til spørger i form af de udskiftede slidte dele. Skatterådet bekræftede, at leveringen af de nye dele, evt. nye brugte dele, til flyejeren momsmæssigt ikke skal anses for et selvstændigt varesalg, men - som en biydelse - anses for en del af service-/reparationsydelsen. Skatterådet bekræftede, at spørger har fradragsret for de reparationsydelser, som spørger selv aftager fra reparatøren i det andet EU-land. Skatterådet kunne derimod ikke bekræfte, at forsendelsen/transporten af de udskiftede slidte dele til reparatøren i det andet EU-land er undtaget fra reglerne om overførsel af varer til andre EU-lande. Spørger skal således betale moms, dog til 0-sats (fritagelse med fradragsret), her i landet i forbindelse med forsendelserne/transporterne. Forsendelserne/transporterne er dog undtaget fra reglerne om moms på overførsel af varer i tilfælde, hvor reparatøren efter endt reparation returnerer flydelene til spørger i Danmark.
Sagen handler om salg af fast ejendom og om hvorvidt Spørger kan sælge dele af en matrikel momsfrit efter momslovens § 13, stk. 2.
I overensstemmelse med Spørgers ønske, kan Skatterådet bekræfte, at overdragelsen af et delområde, kan ske momsfrit.
Landsskatteretten fandt, at et selskab ikke var pligtig at betale registreringsafgift af et køretøj. Selskabet havde erhvervet køretøjet af et leasingselskab, som var indehaver af prøveskiltene. En medejer af selskabet, der ikke var ansat i leasingselskabet, førte køretøjet med påmonterede prøveskilte over grænsen til Danmark. Landsskatteretten fandt, at selskabet derved havde anvendt køretøjet, uden at betingelserne for brug af prøveskilte var opfyldt. Der var tale om udlån af prøveskiltene fra leasingselskabet til selskabet, hvilket er i strid med registreringsbekendtgørelsens § 81, stk. 1, hvorfor køretøjet ikke lovligt kunne føres med de påmonterede prøveskilte. På baggrund af en konkret bevisvurdering fandt Landsskatteretten imidlertid, at køretøjet ikke var taget i brug på færdselslovens område, og at der derfor ikke var sket en ibrugtagning af køretøjet på færdselslovens område, som burde udløse registreringspligt med deraf følgende pligt til at betale registreringsafgift efter registreringsafgiftslovens § 1, stk. 1.
Et selskab bad om bindende svar om, hvorvidt overdragelse af to ejendomme var momspligtige salg af byggegrunde, jf. momslovens § 13, stk. 1, nr. 9, b). På ejendommene var der bygninger, der blev udlejet til erhvervsformål, og som køberen skulle nedrive med henblik på udvikling af et nyt boligbyggeri. SKAT fandt, at ejendommene på leveringtidspunktet var beregnet til at blive bebygget og dermed skulle anses som en byggegrund i henhold momslovens § 13, stk. 1, nr. 9, b).
Landsskatteretten henviste til EU-Domstolens praksis, hvorefter en transaktion i form af levering af en grund, hvorpå der på leveringstidspunktet er opført en bygning, ikke kan kvalificeres som levering af en "byggegrund", når denne transaktion er økonomisk uafhængig af de øvrige ydelser og ikke sammen med disse udgør én enkelt transaktion, selv om det er parternes hensigt, at bygningen skal rives helt eller delvis ned for at gøre plads til en ny bygning. Landsskatteretten fandt ikke, der var grundlag for at kvalificere de påtænkte overdragelser af de to ejendomme, hvorpå der var bygninger, som overdragelse af en byggegrund, jf. momslovens § 13, stk. 1, nr. 9, b), og momsbekendtgørelsens § 56, stk. 1. Den omstændighed, at det var parternes hensigt, at bygningerne efter overdragelsen skulle rives ned, således at der kunne udvikles boligbyggeri, fandt Landsskatteretten med henvisning til EU-domstolens praksis ikke kunne føre til at kvalificere transaktionen som et momspligtigt salg af en "byggegrund".
Landsskatteretten ændrede derfor SKATs svar.
I forbindelse med en klage over flere bindende svar fra Skatterådet fandt Landsskatteretten indledningsvis, modsat Skatterådet, at der ved overdragelsen af en ejendom var tale om overdragelse af eksisterende bygninger med tilhørende grund, og ikke tale om overdragelse af en byggegrund, hvorfor overdragelsen var momsfritaget, jf. momslovens § 13, stk. 1, nr. 9, 1. punktum.
Landsskatterettens afgørelse vedrørende overdragelsen af ejendommen medførte, at de påklagede spørgsmål enten faldt bort, eller blev hjemvist til Skatterådet, idet Skatterådet, som følge af Skatterådets afgørelse vedrørende overdragelsen af ejendommen, ikke havde taget stilling hertil i 1. instans.
SKAT (nu Motorstyrelsen) havde opkrævet 209.432 kr. i registreringsafgift med henvisning til, at køretøjet ikke opfyldte betingelserne i registreringsafgiftslovens § 2, stk. 1, nr. 9, for fritagelse som mandskabsvogn.
Landsskatteretten bemærkede, at personerne A og B begge var ansat i selskabet, da de den 28. marts 2018 blev standset i køretøjet i toldkontrollen ved Rødby Færgehavn på vej hjem på påskeferie fra arbejdspladsen i København til deres bopæle i Tyskland. Sådan kørsel anses i overensstemmelse med bemærkningerne til lovforslaget normalt som privat personbefordring, men kan i overensstemmelse med bemærkningerne og praksis, jf. f.eks. SKM2011.748.LSR, undtagelsesvist anses som erhvervsmæssig kørsel. Arbejdspladsen i København havde igennem en periode karakter af en fast arbejdsplads, hvor medarbejderne mødte dagligt igennem 3-6 måneder. Medarbejderne havde ikke noget lager af materiel og/eller materialer på deres bopæle i Tyskland. Kørslen i bilen mellem arbejdspladsen i København og bopælene i Tyskland var således udelukkende begrundet i befordring af medarbejderne. Mandskabsvognen var parkeret ved enten skurbyen ved arbejdspladsen eller ved hotel/vandrehjem, når medarbejderne holdt fri og overnattede. Under disse omstændigheder, herunder at medarbejderne anvendte køretøjet til privat personbefordring uden for de tilfælde, der ifølge bemærkningerne til lovforslaget og praksis, jf. f.eks. SKM2011.748.LSR, undtagelsesvist kan anses som erhvervsmæssig kørsel, var flertallet enige med SKAT (nu Motorstyrelsen) i, at betingelserne for at fritage køretøjet for afgift ikke var opfyldt.
Et retsmedlem fandt, at betingelserne for afgiftsfritagelse var opfyldt.
SKAT (nu Motorstyrelsen) havde opkrævet 87.097 kr. i registreringsafgift med henvisning til, at køretøjet ikke opfyldte betingelserne i registreringsafgiftslovens § 2, stk. 1, nr. 9, for fritagelse som mandskabsvogn.
Landsskatterettens flertal bemærkede, at personerne A og B begge var ansat i det selskab, som ejede køretøjet, da de den 28. marts 2018 blev standset i køretøjet i toldkontrollen ved Rødby Færgehavn på vej hjem på påskeferie fra arbejdspladsen i København til deres bopæle i Tyskland. Sådan kørsel anses i overensstemmelse med bemærkningerne til lovforslaget normalt som privat personbefordring, men kan i overensstemmelse med bemærkningerne og praksis, jf. f.eks. SKM2011.748.LSR, undtagelsesvist anses som erhvervsmæssig kørsel. Efter en fraskrivelseserklæring, som medarbejderne havde underskrevet, havde de ret til at anvende køretøjet til "svinkeærinder" på op til i hvert fald 1.000 km pr. år. Endvidere gav fraskrivelseserklæringen dem uden begrænsninger ret til kørsel til virksomhedens faste forretningssted og til kørsel til spisning eller afhentning af mad. Køretøjet var parkeret ved enten skurbyen ved arbejdspladsen eller ved hotel/vandrehjem, når medarbejderne holdt fri og overnattede. Arbejdspladsen i København havde igennem en periode karakter af en fast arbejdsplads, hvor medarbejderne mødte dagligt igennem 3-6 måneder. Selskabet havde ikke dokumenteret nogen erhvervsmæssig begrundelse for, at medarbejderne som oplyst havde et mindre lager af materiel og værktøj på deres bopæle i Tyskland. Kørslen i bilen mellem arbejdspladsen i København og bopælene i Tyskland var derfor alene begrundet i befordring af medarbejderne. Under disse omstændigheder, herunder at medarbejderne havde adgang til og rent faktisk også anvendte køretøjet til privat personbefordring uden for de tilfælde, der ifølge bemærkningerne til lovforslaget og praksis, jf. f.eks. SKM2011.748.LSR, undtagelsesvist kan anses som erhvervsmæssig kørsel, var flertallet enige med SKAT (nu Motorstyrelsen) i, at betingelserne for at fritage køretøjet for afgift ikke var opfyldt.
Et retsmedlem fandt, at betingelserne for afgiftsfritagelse var opfyldt.
Modregning - dækningsrækkefølge - "øremærkning" Sagen angik modregning i skatteyderens overskydende skat til dækning af en fordring på grøn ejerafgift. Hovedspørgsmålet i sagen var, om Gældsstyrelsen havde givet tilladelse til at anvise en betaling til dækning af bestemte krav, jf. gældsinddrivelseslovens § 4, stk. 6. Spørgsmålet var navnlig, om der forelå en mundtlig aftale herom. Retten fandt, at bevisbyrden herfor påhvilede skatteyderen, og at denne bevisbyrde ikke var løftet. Skatteministeriet blev derfor frifundet. |
Listen er vejledende. EU-domstolen kan have fjernet sager fra retslisten efter vi har hentet informationerne.
Den 14-01-2021 dom i C-63/19 Kommissionen mod Italie (Contribution à l’achat de carburants)
Fiskale bestemmelser
Traktatbrud - artikel 258 TEUF - direktiv 2003/96/EF - beskatning af energiprodukter og elektricitet - artikel 4 og 19 - lovgivning vedtaget af en selvstyrende region i en medlemsstat - bidrag til køb af benzin og dieselolie, der er pålagt punktafgifter - artikel 6, litra c) - fritagelse for eller nedsættelse af punktafgifter - begrebet »hel eller delvis refusion« af afgift - intet bevis for en forbindelse mellem dette bidrag og punktafgifter
Tidligere dokument: C-63/19 Kommissionen mod Italie (Contribution à l’achat de carburants) - DomDen 14-01-2021 indstilling i C-4/20 ALTI
Fiskale bestemmelser
Præjudiciel forelæggelse - skatteret - moms - direktiv 2006/112/EF - artikel 205 og 273 - solidarisk hæftelse for en tredjemand, som ikke er den afgiftspligtige person - hæftelsens omfang - udvidelse af hæftelsespligten til den afgiftspligtige persons morarenter - udvidet hæftelse med henblik på effektiv bekæmpelse af momssvig - forekomst af momssvig ved manglende betaling af den angivne skyldige moms
Tidligere dokument: C-4/20 ALTI - DomDen 20-01-2021 dom i C-420/19 Heavyinstall
Fiskale bestemmelser
Præjudiciel forelæggelse - direktiv 2010/24/EU - artikel 16 - inddrivelse af fordringer i forbindelse med skatter, afgifter og andre foranstaltninger - gensidig bistand - anmodning om retsbevarende foranstaltninger - retsafgørelse fra den bistandssøgende medlemsstat med henblik på vedtagelse af retsbevarende foranstaltninger - kompetence for retten i den bistandssøgte medlemsstat til at vurdere og revidere begrundelsen for disse foranstaltninger - princippet om gensidig tillid og princippet om gensidig anerkendelse
Tidligere dokument: C-420/19 Heavyinstall - DomDen 20-01-2021 dom i C-288/19 Finanzamt Saarbrücken
Fiskale bestemmelser
Præjudiciel forelæggelse - skatter og afgifter - merværdiafgift (moms) - direktiv 2006/112/EF - artikel 2, stk. 1, litra c) - levering af tjenesteydelser mod vederlag - artikel 26, stk. 1 - transaktioner, der sidestilles med tjenesteydelser mod vederlag - artikel 56, stk. 2 - fastlæggelse af stedet for den afgiftsmæssige tilknytning - udlejning af transportmidler - biler, der stilles til rådighed for ansatte
Tidligere dokument: C-288/19 Finanzamt Saarbrücken - DomDen 20-01-2021 dom i C-655/19 AJFP Sibiu og DGRFP Brasov
Fiskale bestemmelser
Præjudiciel forelæggelse - skatter og afgifter - merværdiafgift (moms) - direktiv 2006/112/EF - artikel 2 - artikel 9 - begrebet »økonomisk virksomhed« og begrebet »afgiftspligtig person« - transaktioner, der har til formål fra et gode at opnå indtægter af en vis varig karakter - kreditors erhvervelse af faste ejendomme, som er genstand for en tvangsfuldbyrdelsesprocedure med henblik på inddrivelse af lån sikret ved pant i fast ejendom, og salg af disse ejendomme - indehavers almindelige udøvelse af sin ejendomsret
Tidligere dokument: C-655/19 AJFP Sibiu og DGRFP Brasov - DomDen 21-01-2021 dom i C-501/19 UCMR - ADA
Fiskale bestemmelser
Præjudiciel forelæggelse - skatter og afgifter - merværdiafgift (moms) - direktiv 2006/112/EF - artikel 2, stk. 1, litra c), artikel 24, stk. 1, og artikel 25, litra a) - afgiftspligtige transaktioner - vederlag for overføring af musikværker til almenheden - artikel 28 - organisation til kollektiv forvaltning af ophavsrettigheder - opkrævning af dette vederlag hos den endelige bruger i eget navn og for indehaverne af ophavsrettighedernes regning
Tidligere dokument: C-501/19 UCMR - ADA - DomDen 21-01-2021 indstilling i C-844/19 technoRent International m.fl.
Fiskale bestemmelser
Præjudiciel forelæggelse - skatte- og afgiftsret - merværdiafgift (moms) - direktiv 2006/112/EF - artikel 183 - tilbagebetaling af overskydende indgående moms - forrentning ved efterfølgende forhøjelse af overskydende indgående moms eller efterfølgende nedsættelse af den skyldige afgift - ingen nationale gennemførelsesforanstaltninger - direkte anvendelse af et direktiv - analog anvendelse af et ikke relevant direktiv - direktiv 2008/9/EF - artikel 27 - fortolkning af EU-retten i overensstemmelse med national lovgivning
Tidligere dokument: C-844/19 technoRent International m.fl. - Dom
Sagen omhandler:
Præjudiciel forelæggelse - skatter og afgifter - merværdiafgift (moms) - direktiv 2006/112/EF - artikel 98 - medlemsstaternes mulighed for at anvende en eller to nedsatte satser på levering af visse varer og ydelser - kvalifikation af en handelsmæssig virksomhed som »levering af varer« eller som »levering af ydelser« - bilag III, punkt 1) og 12a) - begreberne »levnedsmidler« og »restaurant- og cateringydelser« - tilberedte måltider til umiddelbar indtagelse på stedet i sælgerens lokaler eller i et restaurationsområde - tilberedte måltider til umiddelbar indtagelse til at tage med
Generaladvokatens indstilling:
1) Artikel 98, stk. 2, i Rådets direktiv 2006/112/EF af 28. november 2006 om det fælles merværdiafgiftssystem, sammenholdt med dette direktivs bilag III, punkt 12a), og med artikel 6 i Rådets gennemførelsesforordning (EU) nr. 282/2011 af 15. marts 2011 om foranstaltninger til gennemførelse af direktiv 2006/112/EF om det fælles merværdiafgiftssystem, skal fortolkes således, at begrebet »restaurant- og cateringydelser« dækker levering af fødevarer på et sted, der er placeret under den afgiftspligtige persons kontrol, og hvor de materielle og menneskelige ressourcer er organiseret og igangsat for at garantere forbrugeren den støtteydelseskvalitet, der kræves for at sikre forbrugerens komfort og sikkerhed med henblik på umiddelbar indtagelse af disse fødevarer på stedet.
Følgelig udgør salg af retter, tilberedt efter metoder som de i hovedsagen omhandlede, i fastfoodrestauranter, hvor den afgiftspligtige person stiller en infrastruktur til rådighed for kunden, der gør det muligt at indtage måltidet på stedet, og som er indrettet af den afgiftspligtige person eller deles med andre leverandører af færdigretter, en restaurantydelse.
2) Artikel 98, stk. 2, i direktiv 2006/112, sammenholdt med dette direktivs bilag III, punkt 1), skal fortolkes således, at begrebet »levnedsmidler« dækker levering af fødevarer med henblik på umiddelbar indtagelse uden for det sted, som den afgiftspligtige person har stillet til rådighed med de støtteydelser, der kræves med henblik på indtagelse af disse fødevarer på stedet.
Følgelig udgør salg af retter, tilberedt efter metoder som de i hovedsagen omhandlede, i fastfoodrestauranter, som kunden vælger at tage med hjem og ikke indtage på stedet i den infrastruktur, som stilles til rådighed af den afgiftspligtige person i dette øjemed, ikke en restaurantydelse, men en levering af levnedsmidler, som kan belægges med en nedsat merværdiafgiftssats. Denne sats kan være den samme som den, der lægges på restaurantydelser, såfremt dette ikke tilsidesætter princippet om afgiftsneutralitet.
handels- og samarbejdsaftale mellem eu og uk – meddelelse fra unionen
rådets afgørelse (eu) 2020/1792 af 16. november 2020 om aiem-afgiftsordningen for de kanariske øer
Lov om afgift af polyvinylklorid og ftalater (pvc-afgiftsloven), LOV nr 2061 af 21/12/2020. Udstedt af Skatteministeriet
Bekendtgørelse af lov om afgift af ansvarsforsikringer for motorkøretøjer m.v. (motoransvarsforsikringsafgiftsloven), LBK nr 2153 af 14/12/2020. Udstedt af Skatteministeriet
Bekendtgørelse om ændring af bekendtgørelse om registrering af køretøjer, BEK nr 2297 af 29/12/2020. Udstedt af Skatteministeriet
Bekendtgørelse om ændring af bekendtgørelse om registreringsafgift, BEK nr 2296 af 29/12/2020. Udstedt af Skatteministeriet
Bekendtgørelse om afgift af tinglysning og registrering af ejer- og panterettigheder m.v., BEK nr 2283 af 29/12/2020. Udstedt af Skatteministeriet
L 129 - forslag til lov om ændring af registreringsafgiftsloven, brændstofforbrugsafgiftsloven, ligningsloven og forskellige andre love
Oprettelsesdato: 21-12-2020
Høringsfrist: 15-01-2021
Forslag til lov om ændring af afskrivningsloven, ligningsloven og svovlafgiftsloven
Oprettelsesdato: 21-12-2020
Høringsfrist: 15-01-2021
L 133 - Forslag til lov om ændring af dødsboskatteloven og kildeskatteloven (Indgreb mod skatteundgåelse ved overtagelse af virksomhed i virksomhedsordningen)
Oprettelsesdato: 22-12-2020
Høringsfrist: 29-01-2021
Forslag til lov om ændring af ligningsloven og lov om spil (Midlertidig lempelse af BoligJobordningen i 2021, skattefritagelse af visse arbejdsgiverbetalte gavekort til oplevelsesøkonomi i 2021 og nedsættelse af procentsatsen for det særlige bidrag til hestevæddeløbssporten)
Oprettelsesdato: 22-12-2020
Høringsfrist: 19-01-2021
Bilag 2 | Udkast til tidsplan for udvalgets behandling af lovforslaget |
Bilag 2 | Udkast til tidsplan for udvalgets behandling af lovforslaget |
Bilag 1 | Udkast til tidsplan for udvalgets behandling af lovforslaget |
Bilag 2 |
Bilag 95 | Orientering om forsinkelse af Bilkommissionens 2. delrapport, fra skatteministeren |
Spm. 127 |
Spm. 138 |
Spm. 139 |
Spm. 177 |
Spm. 180 |
Spm. 181 |
Spm. 185 |
Spm. 186 |
Spm. 187 |
Spm. 208 |