![]() |
Kære læser !
Den forløbne uges moms- og afgiftsnyheder koncentrerer sig om en hel del domme i straffesager og nyheder fra EU. Ind i mellem gemmer sig herudover bl.a. referat fra det seneste møde i Momskontaktudvalget, et par håndfulde afgørelser uden SKM-nummer og en enkelt dom fra EU-domstolen.
God læselyst.
Venlig hilsen
Lars Gosvig
Ansvarshavende redaktør
larsg@taxcon.dk
Telefon 25 37 87 57
LinkedIn: http://www.linkedin.com/pub/lars-gosvig/52/941/586
Artikler og interessante links
10.000 virksomheder har måske fejl i deres momsindberetning
De nye afgiftssatser 2021
BREXIT: Nye regler for salg af varer til UK - hvad betyder det for dig?
Anmodning om ekstraordinær genoptagelse af momsansættelse imødekommet
Afgørelser
Opkrævning af told - Debitor for toldskyld
Kendelser
Forsvarerbeskikkelse - straffesag - salær - regresret
Afgørelser fra Afgørelsesdatabasen
Nyt fra EU-Domstolen
Retsliste
1 dom
Nyt fra Folketinget
Nye lovforslag
Nye dokumenter vedrørende almindelig del
BDO10.000 virksomheder har måske fejl i deres momsindberetning Et meget stort antal eksportvirksomheder har tilsyneladende svært ved at finde ud af, hvilke indberetninger de skal foretage omkring deres varesalg til kunder i andre EU-lande. Nu har Skattestyrelsen sendt breve til dem |
BDOKlimaaftalen af 22. juni 2020 indebærer, at en række afgifter ændres med henblik på at understøtte den grønne omstilling i samfundet. Ændringerne forventes at træde i kraft 1. januar 2021, men afventer vedtagelse i Folketinget. |
PwCBREXIT: Nye regler for salg af varer til UK - hvad betyder det for dig? Den 31. december 2020 slutter overgangsperioden for BREXIT, og UK vil derefter ikke længere være en del af EU. Det betyder, at EU’s regler om moms ikke vil... |
TVC AdvokatfirmaAnmodning om ekstraordinær genoptagelse af momsansættelse imødekommet Der forelå særlige omstændigheder, hvorfor Landsskatteretten pålagde Skattestyrelsen at genoptage afgiftsyders momstilsvar, selvom anmodningen var indgivet for sent. |
Sagen vedrørte et selskab, der havde været toldagent for en leverance af olie. Olien var frembudt for SKAT ved godkendt ankomstmeddelelse i Manifestsystemet, men blev herefter overpumpet fra skibet til en tank på havnen, før fortoldningsangivelsen var frigivet i toldsystemet. SKAT havde efteropkrævet told, idet man anså olien for unddraget toldtilsyn ved at være losset, før varerne var frigivet i toldsystemet, og at der dermed var opstået toldskyld efter EF-toldkodeks artikel 203. SKAT havde endvidere anset selskabet for at være debitor for toldskylden efter samme artikels stk. 3. Selskabet var uenig i denne efteropkrævning og henviste til, at det var fast praksis, at olie kunne losses efter telefonisk kontakt med toldmyndighederne, ligesom der i SKATs vejledning om Manifestsystemet fremgik, at varer måtte losses, når ankomstmeddelelsen var godkendt. Endvidere mente selskabet ikke, at de var debitor efter artikel 203, stk. 3, idet de ikke havde haft nogen indflydelse på de praktiske forhold omkring selve losningen. Landsskatteretten fandt, at varerne var blevet unddraget toldtilsyn, og at der derfor var opstået toldskyld efter toldkodeks artikel 203, stk. 1. Landsskatteretten fandt imidlertid ikke, at selskabet kunne anses for at være debitor efter samme artikels stk. 3, idet selskabet ikke vidste eller med rimelighed burde have vidst, at varerne var unddraget toldtilsyn. Landsskatteretten nedsatte på denne baggrund SKATs efteropkrævning i overensstemmelse med klagerens påstand.
I en administrativ straffesag havde T vedtaget et bødeforlæg på 15.000 kr. for en grov uagtsom overtrædelse af skattekontrolloven og tilsvarende bøde på vegne af selskabet.
Byretten fastsatte salær på 12.425 kr. med tillæg af moms som skal betales af det offentlige. Salæret blev fastsat ud fra en samlet vurdering af sagens omfang og karakter sammenholdt med at den blev sluttet med et bødeforlæg på 15.000 kr., der blev vedtaget af T.
Kendelsen blev kæret af Skattestyrelsen med påstand om, at salæret betales endeligt af T.
Landsretten stadfæstede med hensyn til salærets størrelse, men ændrede byrettens afgørelse, således at T skal betale salæret. Der var ikke oplyst omstændigheder, som giver grundlag for at fravige udgangspunktet om at det offentlige skal have regresret overfor T i samme omfang, som der efter de gældende regler i retsplejeloven består regresret for det offentlige overfor en sigtet.
Straf - skattesvig - momssvig - fortsat forbrydelse - lang sagsbehandlingstid T var tiltalt for skatte- og momssvig. For indkomstårene 2013 og 2014 havde han afgivet urigtige oplysninger til brug for skatteansættelsen, idet han havde selvangivet sin skattepligtige indkomst for lavt med henholdsvis 189.378 kr. og 364.845 kr. For perioden 06.02.2014-27.02.2015 havde han afgivet urigtige oplysninger til brug for momskontrollen, idet han havde angivet for i alt 132.880 kr. for lidt i momstilsvar. Han havde derved unddraget for 132.880 kr. i moms og 204.159 kr. i skat. T forklarede, at han ikke havde styr på regnskabet og ikke førte daglige kassekladder. Fakturaerne havde ikke fortløbende numre. Han havde ikke ansat en bogholder. Regnskabet fyldte ikke meget hos ham. Han var mere opsat på at kunderne fik en hurtig behandling af deres ordrer. Han havde selv tastet momsoplysningerne ind. Byretten fandt T skyldig i tiltalen henset til Ts forklaring om sin mangelfulde regnskabsmæssige håndtering af virksomhedens drift, herunder manglende bogføring og told- og skatteforvaltningens tilsidesættelse af regnskabsmaterialet, hvorfor T måtte have anset det for overvejende sandsynligt, at han derved ville unddrage sig skat og moms. Retten frifandt for skattesvig for indkomståret 2013 og momssvig for 4. kvartal 2013, idet der var indtrådt strafferetlig forældelse. Der var ikke tale om en fortsat forbrydelse. T idømtes en bøde på 100.000 kr. Ved bødefastsættelsen blev der henset til lang sagsbehandlingstid. Landsretten fandt under hensyn til, at T fra virksomhedens opstart og frem til virksomhedens ophør systematisk har afgivet urigtige eller vildledende oplysninger om momstilsvar, med forsæt til at unddrage statskassen afgifter, at der var tale om en fortsat forbrydelse, hvorfor T tillige blev dømt for momssvig for 4. kvartal 2013. T idømtes 40 dages betinget fængsel samt en tillægsbøde på 130.000 kr. | |
Straf - skærpede ordensbøder - prøvesag - chokoladeafgift - spiritusafgift T var tiltalt for som konstateret ved Skattestyrelsens kontrolbesøg den 18. juni 2019 at have undladt at opbevare følgesedler og kvitteringer på sit forretningssted fra sit køb af i alt 24,364 kg. chokolade- og sukkervarer samt 23,05695 liter spiritus, hvorfor det ikke var muligt at konstatere, om der var betalt afgift efter bestemmelserne i chokoladeafgiftsloven og spiritusafgiftsloven. T afgav ikke forklaring i retten. Byretten fandt T skyldig i tiltalen. T idømtes en bøde på 20.000 kr. Retten lagde ved bødefastsættelsen vægt på, at det blandt andet fremgår af lovforslag fremsat den 5. oktober 2016 til lov om ændring af chokoladeafgiftsloven m.v., at bøden for førstegangsovertrædelser hæves til 10.000 kr. pr. overtrædelse. På baggrund af dette, og idet told- og skatteforvaltningen som myndighed i en situation som den foreliggende ikke har et grundlag for at udmåle en bøde på baggrund af unddragne afgifter, der ikke kan beregnes uden regnskabsmæssig dokumentation, er en bøde på 10.000 kr. pr. forseelse ved en førstegangsforseelse passende, da bøden skal være af en sådan størrelse, at det ikke er attraktivt at undgå betaling af afgifterne for blandt andet varegrupperne omfattet af chokoladeafgiftsloven og spiritusafgiftsloven. | |
Straf - skærpede ordensbøder - prøvesag - tobaksafgiftsloven - vandpibecafè T var tiltalt for som konstateret ved Skattestyrelsens kontrolbesøg den 20. juni 2019 at have undladt at opbevare følgesedler og kvitteringer på sit forretningssted af i alt 2.521 gram tobaksafgiftspligtige varer i form af vandpibetobak udbudt til salg i caféen samt ikke at have ført et forskriftsmæssigt regnskab som kunne danne grundlag for afgørelsen af, om afgiften var betalt, hvorfra varerne var leveret, hvorfor det ikke var muligt at konstatere om der var betalt afgift efter tobaksafgiftsloven af varerne. T erkendte sig skyldig. Byretten fandt T skyldig i tiltalen. T idømtes en bøde på 10.000 kr. Retten lagde ved bødefastsættelsen vægt på, at det blandt andet fremgår af lovforslag fremsat den 5. oktober 2016 til lov om ændring af chokoladeafgiftsloven m.v., at bøden for førstegangsovertrædelser hæves til 10.000 kr. pr. overtrædelse. På baggrund af dette, og idet told- og skatteforvaltningen som myndighed i en situation som den foreliggende ikke har et grundlag for at udmåle en bøde på baggrund af unddragne afgifter, der ikke kan beregnes uden regnskabsmæssig dokumentation, er en bøde på 10.000 kr. pr. forseelse ved en førstegangsforseelse passende, da bøden skal være af en sådan størrelse, at det ikke er attraktivt at undgå betaling af afgifterne for blandt andet varegruppen omfattet af tobaksafgiftsloven. | |
Straf - skærpede ordensbøder - prøvesag - chokoladeafgift - pant T var tiltalt for i sin forretning ved i tiden op til den 26.08.19 at have undladt at føre et regnskab, som kunne danne grundlag for opgørelsen af, om afgiften af de afgiftspligtige chokolade- og sukkervarer, der var udbudt til salg i forretningen, var betalt, og hvorfra varerne var leveret, samt at have undladt at opbevare følgesedler, kvitteringer eller fakturakopier på sit forretningssted fra sit køb af de afgiftspligtige varer, vedrørende i alt 29,372 kg. chokolade- og sukkervarer. Endvidere var T tiltalt for i sin forretning at have markedsført varer i pantpligtig emballage, selvom de ikke var pantmærkede i overensstemmelse med pantbekendtgørelsens krav. T erkendte sig skyldig. Byretten fandt T skyldig i tiltalen. T idømtes en bøde på 15.000 kr., hvoraf bøden for overtrædelse af chokoladeafgiftsloven udgør 10.000 kr. | |
Straf - skærpede ordensbøder - prøvesag - tobaksafgift - tilståelsessag T var tiltalt for i sin forretning ved i tiden op til den 13.06.19 at have undladt at føre et regnskab, som kunne danne grundlag for opgørelsen af, om afgiften af de tobaksvarer, i form af 2,399 kg. vandpibetobak, der var udbudt til salg i forretningen, var betalt, og hvorfra varerne var leveret, samt at have undladt at opbevare følgesedler, kvitteringer eller fakturakopier på sit forretningssted fra sit køb af de afgiftspligtige varer. T forklarede, at han ikke var klar over regnskabspligten ved udkørende salg. Vedrørende 211 g kunne han ikke finde fakturaerne, men resten var der faktura på, og de blev indsendt dagen efter. Han sælger over nettet og køber hos et dansk firma. Byretten fandt T skyldig i tiltalen. T idømtes en bøde på 10.000 kr. | |
Straf - skærpede ordensbøder - prøvesag - chokoladeafgift - tobaksafgift - udeblivelsesdom T var tiltalt for i sin forretning ved i tiden op til den 13.06.19 at have undladt at føre et regnskab, som kunne danne grundlag for opgørelsen af, om afgiften af de afgiftspligtige chokolade- og sukkervarer samt tobaksvarer, der var udbudt til salg i forretningen, var betalt, og hvorfra varerne var leveret, samt at have undladt at opbevare følgesedler, kvitteringer eller fakturakopier på sit forretningssted fra sit køb af de afgiftspligtige varer, vedrørende i alt 7 kg. chokolade- og sukkervarer samt 2,301 kg. tobaksvarer. T udeblev fra retsmødet. Byretten fandt T skyldig i tiltalen. T idømtes en bøde på 20.000 kr., 10.000 kr. pr. overtrådt lov. | |
Straf - skærpede ordensbøder - prøvesag - tobaksafgift - virksomhed - udeblivelsesdom Virksomheden var tiltalt for i tiden op til den 13.06.19 at have undladt at føre et regnskab, som kunne danne grundlag for opgørelsen af, om afgiften af de tobaksvarer, i form af 12,320 kg. vandpibetobak, der var udbudt til salg i forretningen, var betalt, og hvorfra varerne var leveret, samt at have undladt at opbevare følgesedler, kvitteringer eller fakturakopier på sit forretningssted fra sit køb af de afgiftspligtige varer. Virksomheden udeblev fra retsmødet. Byretten fandt virksomheden skyldig i tiltalen. Virksomheden idømtes en bøde på 10.000 kr. | |
Straf - skærpede ordensbøder - prøvesag - chokoladeafgift T var tiltalt for som konstateret ved Skattestyrelsens kontrolbesøg den 23.01.19 i sin forretning at have undladt at føre et regnskab, som kunne danne grundlag for opgørelsen af, om afgiften af de afgiftspligtige chokolade- og sukkervarer samt nødder, der var udbudt til salg i forretningen, var betalt, og hvorfra varerne var leveret, samt at have undladt at opbevare følgesedler, kvitteringer eller fakturakopier på sit forretningssted fra sit køb af de afgiftspligtige varer, vedrørende i alt 63,6 kg. chokolade- og sukkervarer samt 21,6 kg. nødder. Endvidere var T tiltalt for at have købt og indført 275,91 kg. chokolade- og sukkervarer fra Sverige beregnet til videresalg i Danmark, uden forinden vareafsendelsen blev begyndt at have registreret sig som midlertidig registreret varemodtager til told- og skatteforvaltningen, anmeldt varetransporten og betalt afgiften her i landet. T erkendte de faktiske forhold, men forklarede at det er hans revisor, der er skyld i at tingene ikke er foregået korrekt. Når han fik en følgeseddel eller kvittering afleverede han dem altid til revisor, der gennemså dem og gemte papirerne hos sig. Indkøb i Sverige har T foretaget. Det har hans revisor sagt god for. Han vidste ikke at han skulle lade sig registrere som varemodtager. Byretten fandt T skyldig i tiltalen. T idømtes en bøde på 30.000 kr. Retten lagde ved bødefastsættelsen vægt på, at det blandt andet fremgår af lovforslag fremsat den 5. oktober 2016 til lov om ændring af chokoladeafgiftsloven m.v., at bøden for førstegangsovertrædelser hæves til 10.000 kr. pr. overtrædelse. |
Journalnr: 18/0003576
Told og importmoms
Klagen vedrører opgørelse af told og importmoms ved indførsel til Danmark. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 08-10-2020
Journalnr: 17/0990459
Udeholdt omsætning mm
Klagen skyldes, at SKAT har forhøjet virksomhedens momstilsvar herunder ved en ekstraordinær genoptagelse efter skatteforvaltningslovens § 32, stk. 1, nr. 3. Landsskatteretten ændrer SKATs afgørelse delvist.
Afsagt: 11-08-2020
Journalnr: 16/0995401
Fakturaer med moms
Klagen skyldes, at SKAT har krævet fejlagtigt faktureret moms indbetalt. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 28-09-2020
Journalnr: 16/0073698
Momsfradrag
Klagen skyldes, at SKAT har reguleret virksomhedens fradrag for købsmoms, jf. momslovens § 43, stk. 1. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 02-10-2020
Journalnr: 19/0049977
Momsfradrag - underleverandører
Klagen skyldes, at Skattestyrelsen har forhøjet virksomhedens momstilsvar med da Skattestyrelsen har nægtet fradrag for købsmoms for virksomhedens udgifter til underleverandører samt foretaget skønsmæssig ansættelse af virksomhedens momstilsvar. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 13-08-2020
Journalnr: 20/0007556
Momsfradrag - underleverandører
Klagen skyldes, at Skattestyrelsen har nægtet fradrag for købsmoms for virksomhedens udgifter til underleverandører. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 13-08-2020
Journalnr: 17/0988703
Skønsmæssig ansættelse af momstilsvar
Klagen vedrører skønnet yderligere momstilsvar. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 06-10-2020
Journalnr: 19/0063711
Tinglysning af skøde
Klagen vedrører Skattestyrelsens opkrævning af tinglysningsafgift for tinglysningen af et skøde. Landsskatteretten hjemviser Skattestyrelsens afgørelse til fornyet behandling.
Afsagt: 06-10-2020
Journalnr: 16/1837479
Tarifering
Klagen skyldes, at SKAT har ændret selskabets tarifering af vandtætte stik til undervandsbrug fra KN positionskode 8536 90 10 00 med 0 % tarifmæssig told til KN positionskoderne 8544 42 90 90 med 3,3 % tarifmæssig told og 8536 6990 99 med 2,3 % tarifmæssig told. Dette medførte en samlet efteropkrævning af told hos selskabet. Landsskatteretten nedsætter forhøjelsen til nul.
Afsagt: 08-10-2020
Journalnr: 19/0037073
Tab på finansielle kontrakter
Klagen skyldes, at Skattestyrelsen har ændret grundlaget for beskatning af klageren, idet tab på finansielle kontrakter ikke er fradragsberettiget men alene kan fremføres til modregning til senere år. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 06-10-2020
Listen er vejledende. EU-domstolen kan have fjernet sager fra retslisten efter vi har hentet informationerne.
Den 12-11-2020 dom i C-734/19 ITH Comercial Timisoara
Fiskale bestemmelser
Præjudiciel forelæggelse - det fælles merværdiafgiftssystem (moms) - direktiv 2006/112/EF - fradrag for indgående afgift - den oprindeligt planlagte virksomhed opgives - regulering af fradrag for indgående moms - virksomhed i forbindelse med fast ejendom
Tidligere dokument: C-734/19 ITH Comercial Timisoara - DomDen 12-11-2020 dom i C-42/19 Sonaecom
Fiskale bestemmelser
Præjudiciel forelæggelse - merværdiafgift (moms) - sjette direktiv 77/388/EØF - artikel 4 - begrebet »afgiftspligtig person« - blandet holdingselskab - artikel 17 - ret til fradrag for indgående moms - indgående moms, som et blandet holdingselskab har erlagt for konsulenttjenester vedrørende en markedsundersøgelse med henblik på en eventuel erhvervelse af kapitalandele i andre selskaber - opgivelse af erhvervelsesprojekterne - indgående moms, der er erlagt af et bankhonorar vedrørende organiseringen og tilrettelæggelsen af et obligationslån, med hvilket det tilsigtedes at sikre datterselskaberne de nødvendige midler til at gennemføre investeringer - ikke-gennemførte investeringer
Tidligere dokument: C-42/19 Sonaecom - DomDen 18-11-2020 dom i C-77/19 Kaplan International colleges UK
Fiskale bestemmelser
Præjudiciel forelæggelse - skatter og afgifter - merværdiafgift (moms) - direktiv 2006/112/EF - artikel 132, stk. 1, litra f) - levering af ydelser præsteret af selvstændige grupper af personer til deres medlemmer - anvendelse på momsgrupper - artikel 11 - momsgruppe
Tidligere dokument: C-77/19 Kaplan International colleges UK - DomDen 19-11-2020 dom i C-775/19 5th AVENUE Products Trading
Toldunion
Præjudiciel forelæggelse - toldunion - forordning (EØF) nr. 2913/92 - EF-toldkodeksen - artikel 29, stk. 1, og artikel 29, stk. 3, litra a) - artikel 32, stk. 1, litra c), og artikel 32, stk. 5, litra b) - forordning (EØF) nr. 2454/93 - artikel 157, stk. 2 - fastsættelse af toldværdien - de indførte varers transaktionsværdi - begrebet »betingelse for salget« - betaling til gengæld for indrømmelse af en eneforhandlingsret
Tidligere dokument: C-775/19 5th AVENUE Products Trading - DomDen 26-11-2020 dom i C-787/18 Sögård Fastigheter
Fiskale bestemmelser
Præjudiciel forelæggelse - national lovgivning, der fastsætter regulering af fradrag for merværdiafgift (moms) for en anden afgiftspligtig person end den, der oprindeligt foretog fradraget - selskabs salg til privatpersoner af en ejendom, der har været udlejet af selskabet og af det selskab, der tidligere var ejer - ophør af momspligt ved salg af ejendommen til privatpersoner
Tidligere dokument: C-787/18 Sögård Fastigheter - DomDen 26-11-2020 indstilling i C-572/18 P thyssenkrupp Electrical Steel og thyssenkrupp Electrical Steel Ugo mod Kommissionen
Toldunion
Appel - toldunion - Toldekspertgruppens konklusioner - forordning (EU) nr. 952/2013 - artikel 211, stk. 6 - bevilling til aktiv forædling af visse kornorienterede elektriske stålprodukter - undersøgelse af de økonomiske forudsætninger - bindende karakter af Toldekspertgruppens konklusioner - retsakt, der ikke kan gøres til genstand for søgsmål
Tidligere dokument: C-572/18 P thyssenkrupp Electrical Steel og thyssenkrupp Electrical Steel Ugo mod Kommissionen - Dom
Sagen omhandler:
Præjudiciel forelæggelse - direktiv 1999/62/EF - direktiv 2006/38/EF - afgifter på tunge godskøretøjer for benyttelse af visse infrastrukturer - artikel 7, stk. 9 - artikel 7a, stk. 1 og 2 - vejafgifter - princippet om, at infrastrukturomkostninger skal dækkes - omkostninger til drift - omkostninger til færdselspoliti - overskridelse af omkostningerne - direkte virkning - efterfølgende begrundelse af en for høj vejafgift - begrænsning af dommens tidsmæssige virkninger
Domstolens dom:
Tidligere dokument: C-321/19 Transport Bundesrepublik Deutschland (Détermination des taux des péages pour l'utilisation d'autoroutes) - Indstilling1) Artikel 7, stk. 9, i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 1999/62/EF af 17. juni 1999 om afgifter på tunge godskøretøjer for benyttelse af visse infrastrukturer, som ændret ved Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2006/38/EF af 17. maj 2006, skal fortolkes således, at omkostninger til færdselspoliti ikke er omfattet af begrebet »omkostningerne til drift« i denne bestemmelses forstand.
2) Artikel 7, stk. 9, i direktiv 1999/62, som ændret ved direktiv 2006/38, skal fortolkes således, at denne bestemmelse er til hinder for, at de vægtede gennemsnitlige vejafgifter overskrider infrastrukturomkostningerne til det pågældende infrastrukturnet med 3,8% eller 6%, på grund af ikke uvæsentlige beregningsfejl eller medregningen af omkostninger, der ikke er omfattet af begrebet »infrastrukturomkostninger« i denne bestemmelses forstand.
3) En borger kan direkte ved de nationale domstole påberåbe sig forpligtelsen til kun at medregne infrastrukturomkostninger som omhandlet i artikel 7, stk. 9, i direktiv 1999/62, som ændret ved direktiv 2006/38, der er pålagt ved denne bestemmelse samt ved dette direktivs artikel 7a, stk. 1 og 2, over for en medlemsstat, når denne ikke har overholdt disse bestemmelser eller har foretaget en ukorrekt gennemførelse heraf.
4) Direktiv 1999/62, som ændret ved direktiv 2006/38, sammenholdt med præmis 138 i dom af 26. september 2000, Kommissionen mod Østrig (C-205/98, EU:C:2000:493), skal fortolkes således, at det er til hinder for, at en for høj vejafgiftssats efterfølgende begrundes ved en ny beregning af infrastrukturomkostningerne, der fremlægges under en retssag.
informal videoconference of the members of the customs cooperation working party (ccwp)
Bilag 29 | Publikation fra Spillemyndigheden - Tal og tendenser - Danskernes spilleforbrug |
Bilag 30 | Orientering om handleplanen om skærpede krav og styrket kontrol med handel af tobak |
Spm. 21 |
Spm. 44 |
Spm. 45 |
Spm. 46 |
Spm. 47 |
Spm. 48 |
Spm. 49 |
Spm. 50 |
Spm. 54 |
Spm. 785 |
Spm. 786 |
Spm. 787 |
Spm. 788 |