Kære læser !
Denne uges MomsMails umiddelbart mest interessante nyhed er SKATs udkast til styresignal om momspligten for fast ejendom, der har været udlejet. SKAT fastslår, at et salg af en ejendom ikke per definition kan anses for momsfrit, hvis ejendommen har været lejet ud i en kortere periode og herfter sælges. Sælger skal kunne godtgøre, "at ejendommen alene har været erhvervet/opført og anvendt i en udlejningsaktivitet".
Ugen har også bragt et styresignal om opgørelsen af momsfradragsprocenten for erhvervsskoler. På baggrund af dommen i C-151/13, Le Rayon d’Or SARL udtaler SKAT, at de statlige tilskud nu fremover skal medtages i nævneren.
Mon ikke begge udkast kommer til at få en del kommentarer med sig.
Herudover er der som sædvanligt masser af nyt at læse, artikler, domme/kendelser og bilag fra Folketinget.
God læselyst.
Venlig hilsen
Lars Gosvig
Ansvarshavende redaktør
larsg@taxcon.dk
Telefon 25 37 87 57
LinkedIn: http://www.linkedin.com/pub/lars-gosvig/52/941/586
Artikler og interessante links
New VAT rules concerning certain electronically supplied services
SKAT står fast i spørgsmålet omkring opgørelse af egenfinansieringsgraden
New VAT rules concerning certain electronically supplied services
Elektronisk leverede ydelser - deadline 1. januar 2015 - Når du det?
Hvordan er det nu med fradrag for julegaver til medarbejderne og kunder?
Nyheder om registreringsafgift
Tilbagerulning af forsyningssikkerhedsafgiften
Hotelmoms - et skridt nærmere på 100 %
Sidste nyt om reglerne om national omvendt betalingspligt
Husk at få forsendelsesordningen afsluttet korrekt
Varesalg til virksomheder i andre EU-lande - Det er simpelt, eller er det?
Hvad er status på SKATs mange nye styresignaler på momsområdet?
Udbyder din virksomhed elektroniske ydelser til private?
Skærpede dokumentationskrav ved visse afhentningskøb
Dokumentationskrav for afhentningskøb skærpet
Udkast til styresignal
Moms på fast ejendom – salg efter kortere tids udlejning
Udkast til styresignal - Erhvervsskoler - Museer - Zoologiske haver - Moms - Delvis fradragsret - Tilskud - EU-domstolens dom af 27. marts 2014 i sag C-151/13, Le Rayon d’Or SARL - Praksisændring.
Domme
Registreringsafgift - eksportgodtgørelse - brugte køretøjer
Kuldioxidafgift - tilbagebetaling - affaldsforbrænding
Registreringsafgift - hæftelse - parallelimport - luksusbil
Ikke offentliggjorte kendelser
Nyt fra andre lande og organisationer
Bundesministerium der Finanzen, Tyskland
VERO Skat, Finland
Högsta förvaltningsdomstolen, Sverige
Nyt fra SKAT
Nye vejledninger mv.
Lovstof
Nyt fra Høringsportalen
Nyt fra Folketinget
Nye dokumenter vedrørende lovforslag
Nye dokumenter vedrørende almindelig del
SELECT * FROM Appeller WHERE(([SkatteraadChanged] >= '20141124' AND [SkatteraadChanged] <= '20141130') OR ([LSRChanged] >= '20141124' AND [LSRChanged] <= '20141130') OR ([ByretChanged] >= '20141124' AND [ByretChanged] <= '20141130') OR ([LandsretChanged] >= '20141124' AND [LandsretChanged] <= '20141130') OR ([HojesteretChanged] >= '20141124' AND [HojesteretChanged] <= '20141130')) ORDER BY AppelId DESC
BDONew VAT rules concerning certain electronically supplied services On 1 January 2015, VAT on all telecommunications, broadcasting and electronically supplied services rendered to private consumers within the EU will be due where the customer is based rather than where the supplier is located. |
BDOSKAT står fast i spørgsmålet omkring opgørelse af egenfinansieringsgraden BDO har i dag modtaget de første afgørelser i sagerne omkring fastsættelse af egenfinansieringsgraden hos de efterskoler, som har ansøgt om momskompensation for 2013. |
BDONew VAT rules concerning certain electronically supplied services On 1 January 2015, VAT on all telecommunications, broadcasting and electronically supplied services rendered to private consumers within the EU will be due where the customer is based rather than where the supplier is located. |
EYElektronisk leverede ydelser - deadline 1. januar 2015 - Når du det? I de sidste par MomsNyt har vi orienteret om de nye regler for levering af elektronisk leverede ydelser til private. Reglerne træder i kraft 1. januar 2015, og det er derfor tæt på deadline, hvis man som virksomhed vil undgå de konsekvenser, der følger, hvis man ikke har forberedt sig på reglerne. |
EYHvordan er det nu med fradrag for julegaver til medarbejderne og kunder? Julen nærmer sig, og der skal både arrangeres en ordentlig julefrokost for medarbejderne, og der skal, i mange tilfælde, købes gaver. Inden for bestemte brancher er det også kutyme, at virksomheden giver vingaver til sine kunder, men er denne udgift fradragsberettiget? |
EYNyheder om registreringsafgift Der er fremsat lovforslag, der fritager alle personvogne til erhvervsmæssig persontransport for registreringsafgift, og samtidig afskaffes reglerne for frikørsel af taxaer og limousiner. Administrationen af registreringsafgift ændres på to punkter. |
EYTilbagerulning af forsyningssikkerhedsafgiften Den 31. oktober 2014 blev tilbagerulningen af forsyningssikkerhedsafgiften vedtaget i Folketinget, og dette medfører en afgiftsnedsættelse på olie, gas og fjernvarme. Tilbagerulningen er et led i Vækstaftale 2014 om at lempe afgiftsbyrden for erhverv. |
EYHotelmoms - et skridt nærmere på 100 % I sidste nummer af MomsNyt kunne vi berette om, at regeringen havde foreslået at hæve fradraget for hotelmoms fra de nuværende 75 % til 100 %. Den 30. oktober blev forhøjelsen fremsat som lovforslag, hvorefter danske og udenlandske virksomheder fra og med 2015 vil have fuld fradragsret/godtgørelsesret for momsudgifter til hotelophold. |
EYSidste nyt om reglerne om national omvendt betalingspligt Siden de nye regler om omvendt betalingspligt på mobiltelefoner, integrerede kredsløbsanordninger, bærbare computere m.v. blev indført 1. juli 2014, har der været et stort behov for at få afklaret praksis på dette nye og omfangsrige område. Her følger en kort omtale af den seneste praksis på området. |
EYHusk at få forsendelsesordningen afsluttet korrekt Højesteret sætter fokus på, at forsendelsesordningen afsluttes korrekt. Ellers koster det en ekstraregning på told og afgifter. |
EYVaresalg til virksomheder i andre EU-lande - Det er simpelt, eller er det? Der skal ikke opkræves dansk moms, hvis man sælger varer til virksomheder i andre lande, men opfyldes reglerne ikke, risikerer virksomheden problemer, og en række nye domme har gjort området mere kompliceret. Læs her første del af vores nye temaserie om handel med varer over landegrænser. |
EYHvad er status på SKATs mange nye styresignaler på momsområdet? SKAT har i den seneste tid haft travlt med at udsende udkast til styresignaler om de nye regler på momsområdet. I MomsNyt har vi omtalt nogle af dem, og vi bringer her en statusopdatering på, hvad der efterfølgende skete med dem, og hvad man som virksomhed skal være opmærksom på for at følge de nye regler. |
PwCUdbyder din virksomhed elektroniske ydelser til private? Så bemærk, at SKAT har udsendt en pressemeddelelse om de nye EU-momsregler for elektroniske ydelser, der træder i kraft den 1. januar 2015. SKAT er langt i processen med at identificere de berørte virksomheder og dermed klar til at følge op på håndhævelsen af de nye regler. |
PwCSkærpede dokumentationskrav ved visse afhentningskøb SKAT har udsendt et styresignal, der skærper do-kumentationskravene for afhentningskøb, hvor be-talingen sker før eller i forbindelse med afhentningen |
RSM plusDokumentationskrav for afhentningskøb skærpet Et nyt styresignal (SKM 2014.773) fra SKAT skærper dokumentationskravene for afhentningskøb – det gælder fra 1. januar 2015. |
SKAT har fundet anledning til at præcisere, at der kan være tale om et momspligtigt salg i tilfælde, hvor en byggegrund eller ny bygning med tilhørende grund sælges efter kortere tids udlejning
EU-domstolen underkender dansk praksis for den momsmæssige behandling af offentlige tilskud til erhvervsskoler.
Offentlige tilskud ydet til erhvervsskoler i henhold til erhvervsskoleloven må nu anses for vederlag for en leverance i form af undervisning til eleverne.
Konsekvensen heraf er, at tilskuddene skal medtages i nævneren i fradragsbrøken i medfør af momslovens § 38, stk. 1, ved opgørelsen af skolernes delvise momsfradragsret.
Dansk praksis for den momsmæssige behandling af offentlige tilskud til museer og zoologiske haver påvirkes derimod ikke af EU-domstolens dom.
Vedrører: Registreringsafgiftsloven § 7 b, stk. 1 og § 7 c, stk. 1
Sagen vedrørte spørgsmålet om, hvorvidt sagsøgeren kunne anses for at have dokumenteret, at et antal brugte køretøjer kunne anses for udført fra landet, og at betingelserne for udbetaling af afgiftsgodtgørelse af køretøjerne i henhold til registreringsafgiftslovens §§ 7 b og 7 c dermed var opfyldt. Det var ubestridt, at køretøjerne var afmeldt fra køretøjsregisteret. Retten fandt ikke, at de i sagen fremlagte fakturaer udgjorde tilstrækkelig dokumentation for udførslen, lige som de under sagen afgivne forklaringer fra sagsøgeren og en af køberne af bilerne var forbundet med en sådan usikkerhed om handlerne og påtegningerne på fakturaerne om handlerne, at fakturaerne heller ikke på dette grundlag kunne anses som fornøden dokumentation. Forklaringerne var i øvrigt ikke understøttet af objektive bevisdokumenter for udførslen, så som fragtdokumenter, vognmandskvitteringer eller lignende.
Retten lagde videre vægt på, at erhvervelserne af flere af bilerne var bestridt over for de tyske afgiftsmyndigheder af den tyske virksomhed, der fremstod som køber af bilerne på de fremlagte fakturaer, og på, at denne bestridelse ikke senere var berigtiget af virksomheden over for de tyske myndigheder.
På denne baggrund fandt retten det ikke tilstrækkeligt dokumenteret, at bilerne var udført af landet. Den udbetalte eksportgodtgørelse var derfor med rette krævet tilbagebetalt af SKAT. Byretten fulgte dermed landsrettens retsanvendelse i SKM2014.428.VLR .
Vedrører: Kulafgiftsloven § 5, stk. og § 7, stk. 1 (begge dagældende). Kuldioxidafgiftsloven § 5, stk. 2 (dagældende)
Sagen vedrørte spørgsmålet om, hvorvidt et affaldsforbrændingsanlæg, som tillige havde en kraftvarmeblok, i medfør af den dagældende kuldioxidafgiftslov § 5, stk. 2, havde fuld eller kun delvis godtgørelse af kuldioxidafgift af anlæggets eget forbrug af elektricitet, som anvendtes i anlæggets "affaldsblok" til håndtering af affald, drift af ovnlinier, røggasrensning mv. ved fremstilling af affaldsbaseret damp. Dampen anvendtes til produktion af elektricitet i en dampturbine/generator, som var placeret i kraftvarmeblokken på anlægget, og den i dampen resterende varmemængde anvendtes herefter til fjernvarme.
Retten lagde vægt på oplysningerne om fordelingen af anlæggets produktionskapacitet på henholdsvis el og varme, hvoraf langt størstedelen var varmeproduktion.
Videre lagde retten vægt på omsætningsfordelingen i virksomheden, hvoraf langt størstedelen var fra afsætningen af fjernvarme.
Endelig lagde retten vægt på, at der ifølge de samstemmende forklaringer i sagen ikke kunne ændres på kapacitetsfordelingen, idet denne var betinget af turbinens tekniske specifikationer.
Retten konstaterede på denne baggrund, at der var tale om en kombineret produktion af el og varme, som kun berettigede sagsøgeren til forholdsmæssig godtgørelse af kuldioxidafgiften af sagsøgerens eget elektricitetsforbrug i affaldsblokken, således som SKAT havde opgjort godtgørelsen ud fra en oplyst fordeling af de producerede mængder el og varme i den af sagen omhandlede periode.
Der var ikke hjemmel i den dagældende kulafgiftslovs § 7, stk. 1, til at anvende den såkaldte "V- eller E-formel" ved opgørelsen af brændselsforbruget, hvorfor sagsøgerens subsidiære hjemvisningspåstand heller ikke blev taget til følge.
Vedrører: Registreringsafgiftsloven § 19, stk. 2 (dagældende)
Sagen er en del af det sagskompleks, der er behandlet af Højesteret i en pilotsag i SKM2013.447.HR , som handler om, hvorvidt købere af parallelimporterede luksusbiler hæfter for betaling af den registreringsafgift, der mangler at blive betalt af bilerne som følge af, at afgiften ved afgiftsberigtigelsen hos SKAT blev fastsat for lavt på grund af svig fra importørens side.
Spørgsmålet i sagen var, om sagsøgeren er omfattet af SKATs særlige administrative praksis, hvorefter der ikke efteropkræves registreringsafgift hos en godtroende køber, der har købt et køretøj hos en forhandler.
Køberen, der havde købt et køretøjet af samme sælger som i SKM2013.447.HR , fik medhold i, at han havde været i god tro om den manglende betaling af afgift, og at han der derfor i henhold til SKATs praksis ikke var forpligtet til at efterbetale registreringsafgift af det omhandlede køretøj.
Vedrører: Forældelsesloven § 3 og § 30 Gæld vedrørende sagsomkostninger blev af Skatteankestyrelsen anset for forældet, uanset SKATs meddelelse om henstand indtil videre, da SKAT ikke var afskåret fra at kræve beløbet betalt, og der i øvrigt ikke forelå en erkendelse af gælden. |
Journalnr: 11/0299820
Økonomisk virksomhed
Klagen vedrører spørgsmålet om, hvorvidt klager kan anses for at have drevet økonomisk virksomhed, jf. momslovens § 3. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 08-10-2014
Listen er vejledende. EU-domstolen kan have fjernet sager fra retslisten efter vi har hentet informationerne.
Den 11-12-2014 dom i C-590/13 Idexx Laboratoires Italia
Fiskale bestemmelser
Finder principperne i Domstolens dom af 8. maj 2008, forenede sager C-95/07 og C-96/07 – ifølge hvilke artikel 18, stk. 1, litra d), og artikel 22 i sjette direktiv 77/388 , som ændret ved direktiv 91/680/EØF, om harmonisering af medlemsstaternes lovgivning om omsætningsafgifter er til hinder for en praksis med hensyn til berigtigelse af angivelser og opkrævning af moms, som sanktionerer en tilsidesættelse af dels de forpligtelser, der følger af formaliteter, der er fastsat i national lovgivning i overensstemmelse med artikel 18, stk. 1, litra d), dels de regnskabs- og angivelsesforpligtelser, der følger af nævnte artikel 22, stk. 2 og 4, ved at nægte adgang til fradragsret ved anvendelsen af ordningen for omvendt betalingspligt – også anvendelse i tilfælde af en afgiftspligtig persons fuldstændige tilsidesættelse af de i de nævnte bestemmelser omhandlede forpligtelser, når der under alle omstændigheder ikke hersker nogen tvivl om den afgiftspligtige persons stilling og ret til fradrag?
Henviser udtrykkene »obblighi sostanziali«, »substantive requirements« og »exigences de fond« i de forskellige sprogversioner af Domstolens dom af 8. maj 2008, forenede sager C-95/07 og C-96/07 – for så vidt angår omvendt betalingspligt for moms – til pligten til at betale moms, overtagelsen af afgiftsgælden eller eksistensen af materielle betingelser, som begrunder, at den afgiftspligtige person pålægges den omhandlede afgift og som regulerer fradragsretten med henblik på at sikre det EU-retlige princip om momsens neutralitet, såsom eksempelvis sammenhæng, afgiftspligt og adgangen til fuldt fradrag?
Tidligere dokument: C-590/13 Idexx Laboratoires Italia - Ny sagDen 18-12-2014 dom i C-131/13 Schoenimport "Italmoda" Mariano Previti Turbu.com Turbu.com Mobile Phone’s
Fiskale bestemmelser
Anmodning om præjudiciel afgørelse – Hoge Raad der Nederlanden (Nederlandene) – fortolkning af artikel 17, stk. 3, litra b), artikel 28b, punkt A, stk. 2, og artikel 28c, punkt A, litra a), i Rådets sjette direktiv 77/388/EØF af 17. maj 1977 om harmonisering af medlemsstaternes lovgivning om omsætningsafgifter – Det fælles merværdiafgiftssystem: ensartet beregningsgrundlag, og af artikel 138, stk. 1, artikel 169 og artikel 178, litra a), i Rådets direktiv 2006/112/EF af 28. november 2006 om det fælles merværdiafgiftssystem – momsovergangsordning for samhandelen mellem medlemsstaterne – varer, der forsendes eller transporteres inden for Fællesskabet – svig begået i ankomstmedlemsstaten – hensyntagen til svigen i afsendelsesmedlemsstaten – hvorvidt den i sjette direktivs artikel 28c, punkt A, litra a), fastsatte fritagelse finder anvendelse på disse varer
Tidligere dokument: C-131/13 Schoenimport “Italmoda” Mariano Previti - Ny sagDen 18-12-2014 dom i C-639/13 Kommissionen mod Polen
Fiskale bestemmelser
Traktatbrud – tilsidesættelse af artikel 96, 97 og 98 sammenholdt med bilag III i Rådets direktiv 2006/112/EF af 28. november 2006 om det fælles merværdiafgiftssystem – nedsat sats – anvendelse af en nedsat momssats på varer, der er beregnet til brandsikring
Tidligere dokument: C-639/13 Kommissionen mod Polen - Ny sagDen 18-12-2014 dom i C-640/13 Kommissionen mod Det Forenede Kongerige
Fiskale bestemmelser
Traktatbrud – tilsidesættelse af artikel 4, stk. 3, TEU – tilbagesøgning af uretmæssigt udbetalte beløb – afgifter opkrævet i strid med EU-retten – national lovgivning der med tilbagevirkende kraft begrænser retsmidlerne for tilbagesøgningskrav vedrørende beløb der er betalt med urette – overtrædelse af princippet om beskyttelse af den berettigede forventning og retssikkerhedsprincippet
Tidligere dokument: C-640/13 Kommissionen mod Det Forenede Kongerige - Ny sag
ST 15926 2014 INIT Rådets konklusioner om revisionen af eksportkontrolpolitikken
VAT refunds: update concerning Lithuania's entry into the Eurozone on 1 January 2015
Final report for the final evaluation of Customs 2013 Programme (4.16 Mb) This study is an evaluation of the Customs 2013 programme, an EU expenditure programme that supported national customs administrations through collaboration fora and common IT systems. The programme was established by Decision 624/2007/EC and it ran from 2008-2013. The evaluation starts with the premise that the programme is intimately linked to the wider objectives of the Customs Union. The achievement of these objectives relies in turn on the implementation and application of key EU customs legislation. Customs 2013 plays primarily a supporting and enabling role, leading to indirect but important impacts. Cross-country Review of Taxes on Wealth and Transfers of Wealth (4.68 Mb) This is a comprehensive study of the existing wealth taxes and wealth tax provisions in the 28 Member States. As such, it offers an overview of the current use of wealth-related taxes in the EU, broken down in three main categories: inheritance and gift taxes, real estate and land taxation, and taxes on net wealth. The first part presents the information in a structured way, comparing the situation in the Member States with the help of summary tables and graphs. T....
VAT: beware of fake messages and forms!
MEMO/14/2130 - November infringements package: main decisions
Nyhedsbrev til virksomheder
Release 2.9 og 2.10 til Motorregistret
Nyhedsbrev til borgere
Forslag til lov om ændring af momsloven (Bemyndigelse til lempelse og fritagelse for faktureringspligt)
Oprettelsesdato: 24-11-2014
Høringsfrist: 19-12-2014
Ændring af momsbekendtgørelsen og ændring af spiritusafgiftsbekendtgørelsen
Oprettelsesdato: 28-11-2014
Høringsfrist: 07-12-2014
Bilag 5 |
Bilag 6 |
Spm. 1 | Spm. om, hvorfor princippet om ”no cure no pay” ikke kan støttes, til skatteministeren |
Spm. 2 |
Spm. 3 |
Spm. 4 |
Spm. 5 |
Spm. 6 |
Spm. 7 |
Spm. 8 |
Spm. 9 |
Spm. 10 |
Spm. 11 |
Bilag 5 |
Bilag 6 |
Spm. 1 | Spm. om, hvorfor princippet om ”no cure no pay” ikke kan støttes, til skatteministeren |
Spm. 2 |
Spm. 3 |
Spm. 4 |
Spm. 5 |
Spm. 6 |
Spm. 7 |
Spm. 8 |
Spm. 9 |
Spm. 10 |
Spm. 11 |
Bilag 5 |
Bilag 6 |
Spm. 1 | Spm. om, hvorfor princippet om ”no cure no pay” ikke kan støttes, til skatteministeren |
Spm. 2 |
Spm. 3 |
Spm. 4 |
Spm. 5 |
Spm. 6 |
Spm. 7 |
Spm. 8 |
Spm. 9 |
Spm. 10 |
Spm. 11 |
Bilag 8 |
Bilag 9 |
Spm. 1 |
Spm. 2 | MFU spm. om kommentar til henvendelsen af 10/11-14 fra Taxa Fyn, til skatteministeren |
Spm. 3 |
Spm. 4 |
Spm. 5 |
Spm. 6 |
Spm. 7 |
Spm. 9 |
Spm. 10 |
Spm. 11 |
Spm. 12 |
Spm. 13 |
Spm. 14 |
Spm. 15 |
Spm. 16 |
Spm. 17 |
Spm. 18 |
Spm. 19 | MFU spm. om, hvilke biltype, der ikke vil blive udskiftet, til skatteministeren |
Spm. 20 |
Spm. 21 | MFU spm. om at fremsende det samlede datasæt for biler registreret igennem DMR, til skatteministeren |
Spm. 22 |
Spm. 23 |
Spm. 24 | MFU spm. om de manglende transportmuligheder i yderområderne, til skatteministeren |
Spm. 25 |
Spm. 26 |
Spm. 27 | Spm. om kommentar til henvendelse af 18/11-14 fra Torben Wilken, til skatteministeren |
Spm. 28 | Spm. om kommentar til henvendelse af 18/11-14 fra Dansk Taxi Råd, til skatteministeren |
Spm. 29 | Spm. om at gennemføre en gros modellen på el-området, til skatteministeren |
Spm. 30 |
Spm. 31 |
Spm. 32 |
Spm. 33 |
Spm. 34 |
Spm. 35 |
Spm. 36 |
Spm. 37 |
Spm. 38 | Spm. om kommentar til henvendelsen af 26/11-14 fra Ivan Naurholm, København N, til skatteministeren |
Bilag 8 |
Bilag 9 |
Spm. 1 |
Spm. 2 | MFU spm. om kommentar til henvendelsen af 10/11-14 fra Taxa Fyn, til skatteministeren |
Spm. 3 |
Spm. 4 |
Spm. 5 |
Spm. 6 |
Spm. 7 |
Spm. 9 |
Spm. 10 |
Spm. 11 |
Spm. 12 |
Spm. 13 |
Spm. 14 |
Spm. 15 |
Spm. 16 |
Spm. 17 |
Spm. 18 |
Spm. 19 | MFU spm. om, hvilke biltype, der ikke vil blive udskiftet, til skatteministeren |
Spm. 20 |
Spm. 21 | MFU spm. om at fremsende det samlede datasæt for biler registreret igennem DMR, til skatteministeren |
Spm. 22 |
Spm. 23 |
Spm. 24 | MFU spm. om de manglende transportmuligheder i yderområderne, til skatteministeren |
Spm. 25 |
Spm. 26 |
Spm. 27 | Spm. om kommentar til henvendelse af 18/11-14 fra Torben Wilken, til skatteministeren |
Spm. 28 | Spm. om kommentar til henvendelse af 18/11-14 fra Dansk Taxi Råd, til skatteministeren |
Spm. 29 | Spm. om at gennemføre en gros modellen på el-området, til skatteministeren |
Spm. 30 |
Spm. 31 |
Spm. 32 |
Spm. 33 |
Spm. 34 |
Spm. 35 |
Spm. 36 |
Spm. 37 |
Spm. 38 | Spm. om kommentar til henvendelsen af 26/11-14 fra Ivan Naurholm, København N, til skatteministeren |
Bilag 8 |
Bilag 9 |
Spm. 1 |
Spm. 2 | MFU spm. om kommentar til henvendelsen af 10/11-14 fra Taxa Fyn, til skatteministeren |
Spm. 3 |
Spm. 4 |
Spm. 5 |
Spm. 6 |
Spm. 7 |
Spm. 9 |
Spm. 10 |
Spm. 11 |
Spm. 12 |
Spm. 13 |
Spm. 14 |
Spm. 15 |
Spm. 16 |
Spm. 17 |
Spm. 18 |
Spm. 19 | MFU spm. om, hvilke biltype, der ikke vil blive udskiftet, til skatteministeren |
Spm. 20 |
Spm. 21 | MFU spm. om at fremsende det samlede datasæt for biler registreret igennem DMR, til skatteministeren |
Spm. 22 |
Spm. 23 |
Spm. 24 | MFU spm. om de manglende transportmuligheder i yderområderne, til skatteministeren |
Spm. 25 |
Spm. 26 |
Spm. 27 | Spm. om kommentar til henvendelse af 18/11-14 fra Torben Wilken, til skatteministeren |
Spm. 28 | Spm. om kommentar til henvendelse af 18/11-14 fra Dansk Taxi Råd, til skatteministeren |
Spm. 29 | Spm. om at gennemføre en gros modellen på el-området, til skatteministeren |
Spm. 30 |
Spm. 31 |
Spm. 32 |
Spm. 33 |
Spm. 34 |
Spm. 35 |
Spm. 36 |
Spm. 37 |
Spm. 38 | Spm. om kommentar til henvendelsen af 26/11-14 fra Ivan Naurholm, København N, til skatteministeren |
Bilag 2 |
Bilag 6 |
Bilag 7 |
Bilag 8 |
Spm. 1 |
Spm. 2 |
Spm. 3 |
Spm. 4 |
Spm. 5 |
Spm. 6 |
Spm. 7 |
Spm. 8 |
Spm. 9 |
Spm. 10 | Spm. om at kommentere høringssvaret fra Skattefaglig Forening, til skatteministeren |
Spm. 11 |
Spm. 12 |
Spm. 13 |
Spm. 14 |
Spm. 15 |
Spm. 16 |
Spm. 17 |
Spm. 18 | Spm. om kommentar til henvendelse af 28/11-14 fra Bryggeriforeningen, til skatteministeren |
Bilag 6 |
Bilag 7 |
Bilag 8 |
Spm. 1 |
Spm. 2 |
Spm. 3 |
Spm. 4 |
Spm. 5 |
Spm. 6 |
Spm. 7 |
Spm. 8 |
Spm. 9 |
Spm. 10 | Spm. om at kommentere høringssvaret fra Skattefaglig Forening, til skatteministeren |
Spm. 11 |
Spm. 12 |
Spm. 13 |
Spm. 14 |
Spm. 15 |
Spm. 16 |
Spm. 17 |
Bilag 6 |
Bilag 7 |
Bilag 8 |
Spm. 1 |
Spm. 2 |
Spm. 3 |
Spm. 4 |
Spm. 5 |
Spm. 6 |
Spm. 7 |
Spm. 8 |
Spm. 9 |
Spm. 10 | Spm. om at kommentere høringssvaret fra Skattefaglig Forening, til skatteministeren |
Spm. 11 |
Spm. 12 |
Spm. 13 |
Spm. 14 |
Spm. 15 |
Spm. 16 |
Spm. 17 |
Bilag 6 |
Spm. 64 |
Spm. 65 |
Spm. 66 |
Spm. 67 |
Spm. 68 |
Spm. 69 |
Spm. 79 |
Spm. 80 |
Spm. 81 |
Spm. 82 |
Spm. 86 |
Spm. 87 |
Spm. 88 |
Spm. 89 |
Spm. 90 |
Spm. 91 |
Spm. 92 |
Spm. 93 |
Spm. 94 |
Spm. 95 |
Spm. 96 |
Spm. 97 |
Spm. 98 |
Spm. 99 |
Spm. 100 |
Spm. 101 | Spm. om, hvordan og hvor ofte kuverterede breves indhold tænkes kontrolleret, til skatteministeren Svar |
Spm. 102 |
Spm. 103 |
Spm. 104 |
Spm. 105 |
Spm. 106 | Spm. om der er oprettet kontrolmanualer for SKATs kontroller af bilforhandlere, til skatteministeren Svar |
Spm. 107 |
Spm. 110 |
Spm. 127 |
Spm. 128 |
Spm. 130 |
Spm. 131 |
Spm. 132 |
Spm. 142 |
Spm. 152 |
Spm. 165 |
Spm. 171 | Spm. om udlevering af prøveplader til biler, til skatteministeren Svar |
Spm. 218 |
Spm. 219 |
Spm. 220 |
Spm. 225 |
Spm. 226 | Spm. om status på en "ja tak til reklamer"-ordning, til skatteministeren Svar |
Spm. 227 | Spm. om, hvordan denne ordning vil påvirke provenuet fra reklameafgiften, til skatteministeren Svar |
Spm. 228 |
Spm. 229 | MFU spm. om SKAT bør anerkende dommen som gældende retstilstand, til skatteministeren Svar |
Spm. 230 |
Spm. 231 |