Kære læser !
Denne næstesidste MomsMail inden ferien indeholder en blanding af både artikler, afgørelser og internationalt stof.
I ugens løb var der en der spurgte mig, om vi også bringer de ikke offentliggjorte kendelser i MomsMail og SkatteMail - jeg kunne jo med al ret sige "Ja, og vi forædler dem endda med et resume". Spørgsmålet fik mig til at tænke på, om vores læsere (og potentielle læsere) helt er klar over, hvor meget stof, vi rent faktisk formidler.
Jeg vil i hvert fald bruge sommeren til at tænke over, hvordan vi får fortalt, hvilke kilder vi rent faktisk har - for det er nok flere end folk sådan lige går og tror.
God læselyst.
Venlig hilsen
Lars Gosvig
Ansvarshavende redaktør
larsg@taxcon.dk
Telefon 25 37 87 57
LinkedIn: http://www.linkedin.com/pub/lars-gosvig/52/941/586
Artikler og interessante links
Asia-Pacific Tax Bulletin: 3 - 2014
Gulpladebiler må gerne bruges til feriekørsel
Refusion af moms betalt i udlandet
Momskompensation til almenvelgørende institutioner
International VAT Monitor: 3 - 2014
MomsNyt Juni 2014
FACIT juni 2014
Bindende svar
Moms - kædetransaktion - to transporter
Momspligt ved en sale and lease back transaktion vedrørende biografudstyr
Terrænregulering på nedlukket deponeringsenhed - ren og lettere forurenet jord
Golfbaner - brug af vand fra egen boring, regnvand og drænvand
Åbenbart ulovlig motorankenævnsafgørelse - beregning af eksportgodtgørelse
Afgørelser
Anmodning om forrentning af tilbagebetaling af energiafgifter
Domme
Registreringsafgift - registreringspligt - tysk indregistreret køretøj - formulering af påstand
Momstilsvar - skønsmæssig ansættelse - ekstraordinær genoptagelse
Registreringsafgift - moms - EU-handel - biler - eksportgodtgørelse
Registreringsafgift - import - brugte køretøjer - omberegning
Nyt fra andre lande og organisationer
HM Revenue & Customs, England
Bundesministerium der Finanzen, Tyskland
Skatteetaten, Norge
VERO Skat, Finland
Skatteverket, Sverige
Högsta förvaltningsdomstolen, Sverige
Lovstof
Nyt fra Høringsportalen
Nyt fra Folketinget
Nye dokumenter vedrørende almindelig del
SELECT * FROM Appeller WHERE(([SkatteraadChanged] >= '20140616' AND [SkatteraadChanged] <= '20140622') OR ([LSRChanged] >= '20140616' AND [LSRChanged] <= '20140622') OR ([ByretChanged] >= '20140616' AND [ByretChanged] <= '20140622') OR ([LandsretChanged] >= '20140616' AND [LandsretChanged] <= '20140622') OR ([HojesteretChanged] >= '20140616' AND [HojesteretChanged] <= '20140622')) ORDER BY AppelId DESC
Asia-Pacific Tax Bulletin (APTB)Asia-Pacific Tax Bulletin: 3 - 2014 I denne udgave:
|
BDOGulpladebiler må gerne bruges til feriekørsel Reglerne om dagsbeviser til biler på gule plader gør det muligt at bruge disse til alle former for privat kørsel. Også til en ferietur til udlandet. Der kan dog højst købes 20 dagsbeviser pr. bil pr. år. |
BDORefusion af moms betalt i udlandet Det er endnu en gang blevet tid til at søge om refusion af udenlandsk moms. I første række fra lande uden for EU, men faktisk kan det være en god ide at søge samtidig for lande inden for EU. |
BDOMomskompensation til almenvelgørende institutioner Mandag den 30. juni 2014 er sidste frist for fonde, foreninger, skoler m.v. til at søge om momskompensation for kalenderåret 2013. Denne gang gives kompensationen efter en helt ny beregningsmetode. |
International VAT Monitor (IVM)International VAT Monitor: 3 - 2014 I denne udgave:
|
Revisorgruppen DanmarkFACIT tager i denne sommerudgave hånd om følgende emner:
|
Vedrører: Momsloven § 11, stk. 1 og 2, § 14, stk. 1, Momsloven § 22, stk. 1 samt § 34, stk. 1, nr. 1 og 5
Afgørelsen vedrører forskellige momsmæssige spørgsmål om grænseoverskridende kædetransaktioner, der er kendetegnet ved tre på hinanden følgende leveringer af de samme varer, der foretages mellem momspligtige personer der imidlertid kun giver anledning til to forsendelser En levering anses kun som en momsfritaget EU-leverance/eksport, jf. momslovens § 34, stk. 1, hvis den er knyttet til en grænseoverskridende forsendelse. Der foreligger to transporter i det tilfælde hvor en vare transporteres fra produktionslandet til et logistiklager i Danmark, hvor varen kontrolleres, klargøres etc., og herefter - indenfor et tidsrum på 48 timer - transporteres til slutkundens bestemmelsesland. Danmark er stedet for erhvervelse, når den første transport er tilendebragt, fordi varens fysiske placering er her i landet, hvilket medfører, at der skal betales moms efter momslovens § 22, stk. 1.
Vedrører: Momsloven § 4, § 13, stk. 1, nr. 11, litra a og § 14
Skatterådet kan ikke bekræfte, at en sale and lease back transaktion, hvor A, England overdrager biografudstyr, der befinder sig i Danmark, til B, England, som derefter leaser udstyret tilbage til A, kan karakteriseres som en finansiel ydelse, der er omfattet af momsfritagelsen i momslovens § 13, stk. 1, nr. 11, litra a.
Vedrører: Affaldsafgiftsloven § 9, stk. 1 og § 11, stk. 1
Skatterådet bekræfter, at der ikke skal svares afgift efter affaldsafgiftsloven ved brug af ren jord og lettere forurenet jord til terrænregulering på en nedlukket deponeringsenhed beliggende på aktivt affaldsbehandlingsanlæg.
Vedrører: Vandafgiftsloven § 4, stk. 2
Skatterådet bekræfter, at en golfbane skal betale afgift efter vandafgiftslovens § 4, stk. 2, af vand fra egen boring, selvom golfbanen samtidigt modtager vand fra et alment vandværk. Skatterådet bekræfter også, at der ikke skal svares afgift efter vandafgiftsloven, når en golfbane anvender opsamlet regnvand og drænvand til vanding af golfbane.
Vedrører: Skatteforvaltningsloven § 2, stk. 3. Registreringsafgiftsloven § 7b, stk. 3
Motorankenævn A har ved beregning af eksportgodtgørelse fratrukket 15 pct. (5.763 kr.) i godtgørelsesbeløbet, men har set bort fra at der skulle tages et fradrag på minimum 7.500 kr. jf. den dagældende registreringsafgiftslov § 7b, stk. 3. Skatterådet finder derfor, at motorankenævnets afgørelse er åbenbart ulovlig.
Vedrører: Skattestyrelsesloven § 35 C. Momsloven § 38. Rentecirkulæret punkt 7 og 8
Anmodning om forrentning af tilbagebetaling af energiafgift for perioden 1. januar 1997 til 30. september 1997 blev med rette ikke imødekommet, jf. pkt. 7 i tidligere rentecirkulære nr. 157 af 14. oktober 1987.
Vedrører: Bekendtgørelse nr. 651 af 16. juni 2011 om registrering af køretøjer m.v. § 10 og § 25. Skatteforvaltningsloven § 48. Rådets direktiv 1983/182 artikel 7. OECDs modeloverenskomst artikel 4
Sagen vedrørte overordnet spørgsmålet, om sagsøgeren ville blive registreringspligtig i Danmark, såfremt han anskaffede sig et udenlandsk indregistreret køretøj og anvendte dette i Danmark.
Konkret var det overordnet spørgsmålet, om sagsøgeren, der havde erhvervsmæssig tilknytning og bolig til rådighed i Tyskland, havde privat tilknytning til Danmark og regelmæssigt vendte tilbage til Danmark, jf. registreringsbekendtgørelsens § 10, stk. 4, 1. pkt.
SKAT traf ved en forhåndsgodkendelse afgørelse om, at sagsøgeren i registreringsmæssig henseende var hjemmehørende i Danmark i medfør af registreringsbekendtgørelsens § 10, stk. 4, idet sagsøgeren havde sin private tilknytning til Danmark.
SKAT havde i forhåndsgodkendelsen endvidere tilkendegivet, at sagsøgeren efter det for SKAT oplyste i medfør af registreringsbekendtgørelsens § 25, stk. 3, kunne få tilladelse til at benytte et udenlandsk indregistreret køretøj til kørsel i Danmark direkte fra en dansk/udenlandsk grænseovergang til Danmark. SKAT anførte i forhåndsgodkendelsen, at hvis sagsøgeren ønskede en sådan tilladelse, skulle sagsøgeren ansøge SKAT herom samt fremkomme med yderligere oplysninger, herunder køretøjets registreringsnummer og mærke.
Sagsøgeren indbragte SKATs afgørelse for Landsskatteretten, der i sin kendelse stadfæstede SKATs afgørelse. Landsskatteretten udtalte endvidere, at der ikke forelå oplysninger om særlige omstændigheder, der gav grundlag for at tillade, at et af sagsøgeren ejet udenlandsk indregistreret køretøj ikke skulle indregistreres i Danmark, hvis sagsøgeren anvendte dette køretøj i Danmark.
Sagsøgeren havde under retssagen nedlagt principal påstand om, at Skatteministeriet skulle anerkende, at han i registreringsmæssig henseende var hjemmehørende i Tyskland, og subsidiært, at Skatteministeriet skulle anerkende, at sagsøgeren kunne anvende et tysk indregistreret køretøj i Danmark i op til 30 dage pr. år.
Retten fandt, at sagsøgeren havde sit varige midtpunkt for sine livsinteresser i Danmark, og at sagsøgeren dermed havde sin private tilknytning til Danmark, idet retten lagde vægt på, at sagsøgeren havde sin ægtefælle og nærmeste familie i Danmark, at sagsøgeren siden 1. januar 2005 havde ejet og havde rådighed over en helårsbolig i Danmark, at sagsøgeren var dansk statsborger, og at sagsøgeren var tilmeldt folkeregistreret i Danmark.
Retten lagde endvidere til grund, at sagsøgeren normalt opholdte sig i Danmark i det omfang, at hans arbejde i Tyskland tillod dette. Retten fandt på denne baggrund, at sagsøgeren regelmæssigt var vendt tilbage til Danmark, og at det ikke var en betingelse, at han skulle have opholdt sig i Danmark mindst to gange om måneden, jf. registreringsbekendtgørelsens § 10, stk. 4, 1. pkt., sidste led, idet dette kriterium i bekendtgørelsen alene var vejledende. Byretten afviste endvidere sagsøgerens anbringende om, at skattemyndighedernes afgørelse var i strid med EU-retten.
For så vidt angår sagsøgerens subsidiære påstand om tilladelse til at anvende et udenlandsk indregistreret køretøj i Danmark, udtalte retten, at tilladelser i medfør af registreringsbekendtgørelsens § 25 knytter sig til en bestemt person og et bestemt køretøj, og at der i den konkrete sag alene var tale om en påtænkt disposition. Retten fandt, at Landsskatteretten i kendelsen alene havde forholdt sig til, hvorvidt der var oplyst særlige grunde til, at der ikke skulle ske indregistrering i Danmark, og at Landsskatteretten derfor ikke havde forholdt sig til, hvorvidt de øvrige betingelser i § 25, stk. 1 var opfyldt.
Skatteministeriet blev herefter frifundet.
Vedrører: Momsloven § 4, stk. 1. Opkrævningsloven § 32, stk. 2. Skatteforvaltningsloven § 32, stk. 1, nr. 3
Sagen vedrørte SKATs skønsmæssige forhøjelse af sagsøgerens momstilsvar for indkomståret 2006, der var foretaget efter udløbet af den ordinære ansættelsesfrist i skatteforvaltningslovens § 31. Retten fandt, at det måtte tilregnes sagsøgeren som i hvert fald groft uagtsomt, at afgiftstilsvaret oprindelig var blevet fastsat på et ufuldstændigt grundlag, og at betingelserne for ekstraordinær genoptagelse følgelig var opfyldt, jf. skatteforvaltningslovens § 32, stk. 1, nr. 3. Retten fastslog endvidere, at SKAT havde været berettiget til at foretage en skønsmæssig ansættelse af momstilsvaret i medfør af opkrævningslovens § 5, stk. 2, idet sagsøgeren ikke havde indsendt virksomhedens regnskabsmateriale. Endelig fandt retten ikke, at sagsøgeren havde løftet sin bevisbyrde for, at SKATs skønsmæssige ansættelse var foretaget på et forkert grundlag eller havde medført et åbenbart urimeligt resultat. Retten lagde herved vægt på, at sagsøgeren ikke havde godtgjort, at en under sagen fremlagt overdragelsesaftale var reel, og at der i øvrigt ikke forelå dokumentation for de i sagen omhandlede bankindbetalinger.
Vedrører: Registreringsafgiftsloven § 7b, stk. 1 og § 7c. Momsloven § 34, stk. 1, nr. 1
Sagen vedrørte for det første et spørgsmål om en personligt drevet brugtbilsvirksomheds tilbagebetaling til afgiftsmyndighederne af registreringsafgift af et stort antal brugte køretøjer, som var blevet udbetalt til virksomheden som eksportgodtgørelse med urette, idet betingelserne for udbetalingen af godtgørelsen efter registreringsafgiftens § 7 b, stk. 1, ikke var opfyldt. For det andet angik sagen et spørgsmål om afgiftsmyndighedernes efteropkrævning af moms af de i sagen omhandlede salg af brugte biler, idet det ikke var godtgjort, at betingelserne for momsfrit salg af varer til erhververe i andre EU-lande efter momslovens § 34, stk. 1, nr. 1, var opfyldt.
Sagen var indbragt for landsretten af Skatteministeriet fsv. angik registreringsafgiftsspørgsmålet, idet byretten havde givet virksomheden medhold på dette punkt, mens momsspørgsmålet var anket af virksomheden, idet ministeriet havde fået medhold vedrørende denne del af sagen i byretten.
Landsretten gav Skatteministeriet medhold på begge punkter i sagen, idet landsretten fsv. angik registreringsafgiftsspørgsmålet bemærkede, at det følger af registreringsafgiftslovens ordlyd og forarbejder, at der skal fremlægges dokumentation for udførslen af det pågældende brugte køretøj, som anmeldes til eksport, og at virksomheden ikke havde dokumenteret, at bilerne var udført af landet. Landsretten udtalte, at det var virksomhedens egen risiko - henset til omstændighederne ved bilsalgene - at virksomheden ikke nu kunne tilvejebringe den fornødne dokumentation for udførslen. Landsretten ændrede således byrettens dom ( SKM2013.142.BR ) vedrørende dette punkt.
Mht. momskravet tiltrådte landsretten, at sagsøgeren ikke havde godtgjort, at momslovens krav for momsfritagelse var opfyldt, hvorved landsretten endvidere bemærkede, at virksomheden ikke havde foretaget enhver rimelig foranstaltning for at sikre sig, at man ikke medvirkede til svig i forbindelse med de omhandlede transaktioner.
Vedrører: Registreringsafgiftsloven § 4, stk. 2 og stk. 7. TEUF traktaten artikel 110
Højesteret tiltrådte, at der var hjemmel i både ordlyden af og forarbejderne til lov nr. 265 af 23. april 2008 til at anvende de af SKAT fulgte principper ved omberegningen af registreringsafgiften af de i sagen omhandlede brugte køretøjer i henhold til lovens § 4, stk. 2, 1. pkt. Ifølge disse principper tages der udgangspunkt i bilens oprindelige nypris inklusive registreringsafgift og bilens handelspris på afgiftsberigtigelsestidspunktet. Herefter beregnes en værdifaldsprocent, som anvendes ens på alle fradrag i eller tillæg til afgiften og den afgiftspligtige værdi. Der foretages en "baglæns" beregning af, hvad afgiftsindholdet er i bilen, og hvad den afgiftspligtige værdi er. SKAT havde fulgt denne fremgangsmåde i 37.000 ekspeditioner af omberegningssager i henhold til loven.
Højesteret tiltrådte endvidere, at de af SKAT anvendte omberegningsprincipper ikke var i strid med EU-retten (TEUF artikel 110). Herved stadfæstedes landsrettens dom ( SKM2012.165.ØLR ).
SKM2014.442.SANST Fritagelse for betaling af renter - få dage i forbindelse med påske | Vedrører: Opkrævningsloven § 7 og § 8 Anmodning om fritagelse for betaling af renter af for sent betalt moms blev imødekommet. Betalingsfristen var overskredet med 9 dage, hvoraf en stor del lå i forbindelse med helligdagene omkring påsken. Der var endvidere tale om et førstegangstilfælde. |
SKM2014.441.VLR Straffesag - manglende salgsregistreringssystem - 2. gangstilfælde | Vedrører: Momsbekendtgørelsen § 100 (dagældende) T var tiltalt for, i gentagelses tilfælde, at have overtrådt momsbekendtgørelsen, ved i hans personligt ejede virksomhed i 2012, forsætligt eller groft uagtsomt at have undladt at udstede forenklede fakturaer eller benyttet et salgsregistreringssystem samt at have undladt at føre et klart og overskueligt regnskab, der kunne danne grundlag for SKATs kontrol med afgiftens rigtige beregning. T havde i 2011 vedtaget et bødeforelæg på 5.000 kr. for lignende overtrædelse. Byretten lagde vægt på forklaringen fra vidnet fra SKAT, om sine iagttagelser under kontrolbesøget, herunder at der blev solgt drikkevarer uden at disse blev slået ind på kasseapparatet. Byretten havde ved bødefastsættelsen taget hensyn til, at bøder, der vedrører skatte- og afgiftsunddragelser, skal udmåles til en sådan størrelse, at bøderne har en præventiv virkning så fremtidige afgiftsunddragelser forhindres. På denne baggrund og henset til at T tidligere var straffet for ligeartede lovovertrædelser, blev bøden udmålt som et 2. gangstilfælde til 10.000 kr. Efter det oplyste om tidligere kontrolbesøg og henstillinger til T om overholdelse af reglerne i momsbekendtgørelsen, tiltrådte landsretten, af de grunde som byretten havde anført, at T var fundet skyldig som sket. Landsretten tiltrådte ligeledes af de grunde, som byretten havde anført, at bødestraffen i et 2. gangstilfælde var udmålt som sket. |
Listen er vejledende. EU-domstolen kan have fjernet sager fra retslisten efter vi har hentet informationerne.
Den 03-07-2014 dom i C-165/13 Gross
Fiskale bestemmelser
Præjudiciel – Bundesfinanzhof (Tyskland) – fortolkning af artikel 9, stk. 1, andet afsnit, i Rådets direktiv 92/12/EØF af 25. februar 1992 om den generelle ordning for punktafgiftspligtige varer, om oplægning og omsætning heraf samt om kontrol hermed – varer, der er overgået til forbrug i en medlemsstat, oplægges med handel for øje i en anden medlemsstat – opkrævning af punktafgift hos indehaveren af disse varer, der har erhvervet dem i bestemmelsesmedlemsstaten
Tidligere dokument: C-165/13 Gross - Ny sag
Den 03-07-2014 indstilling i C-446/13 Fonderie 2A
Fiskale bestemmelser
Anmodning om præjudiciel afgørelse – Conseil d'État (Frankrig) – fortolkning af artikel 2, stk. 1, artikel 5, stk. 1, og artikel 8 i Rådets sjette direktiv 77/388/EØF af 17. maj 1977 om harmonisering af medlemsstaternes lovgivning om omsætningsafgifter – Det fælles merværdiafgiftssystem: ensartet beregningsgrundlag – levering af goder – stedet for de afgiftspligtige transaktioner – produkt, der fremstilles i stat A, omarbejdes for sælgerens regning på et forretningssted tilhørende et andet selskab, som er beliggende i stat B, og leveres til en kunde med hjemsted i samme stat B – levering mellem sælgerens land og slutmodtagerens land eller levering inden for samme medlemsstat fra omarbejdningsstedet
Tidligere dokument: C-446/13 Fonderie 2A - Ny sag
Den 10-07-2014 dom i C-183/13 Banco Mais
Fiskale bestemmelser
Præjudiciel – Supremo Tribunal Administrativo (Portugal) – fortolkning af artikel 16, stk. 2, litra h), artikel 17, stk. 5, artikel 19, stk. 1, og artikel 23, stk. 1, litra b), i Rådets sjette direktiv 77/388/EØF af 17. maj 1977 om harmonisering af medlemsstaternes lovgivning om omsætningsafgifter – Det fælles merværdiafgiftssystem: ensartet beregningsgrundlag – fradrag for indgående afgift – goder og tjenesteydelser, der både anvendes til transaktioner, der giver ret til fradrag, og transaktioner, der ikke giver en sådan ret – pro rata-fradrag – beregning – leasingvirksomhed – spørgsmålet, om der med henblik på beregningen af nævneren i den brøk, der anvendes til beregning af pro rata-satsen for fradrag, skal tages hensyn til de beløb, som modtages i henhold til de aftaler, der indgås som led i denne virksomhed, i deres helhed
Tidligere dokument: C-183/13 Banco Mais - Ny sag
Den 17-07-2014 dom i C-272/13 Equoland
Fiskale bestemmelser
Præjudiciel – Commissione Tributaria Regionale per la Toscana (Italien) – fortolkning af artikel 16 i Rådets sjette direktiv 77/388/EØF af 17. maj 1977 om harmonisering af medlemsstaternes lovgivning om omsætningsafgifter – Det fælles merværdiafgiftssystem: ensartet beregningsgrundlag og artikel 154 og 157 i Rådets direktiv 2006/112/EF af 28. november 2006 om det fælles merværdiafgiftssystem – anden opbevaringsmetode end toldoplag – betingelser – manglende fysisk anbringelse af varerne – moms betalt i henhold til reverse charge-metoden ved udstedelse af en selvfaktura og en samtidig registrering i registret over køb og salg
Tidligere dokument: C-272/13 Equoland - Ny sag
Den 17-07-2014 dom i C-335/12 Kommissionen mod Portugal
Fiskale bestemmelser
Traktatbrudssøgsmål – tilsidesættelse af artikel 10 EF, artikel 254 i Akt vedrørende vilkårene for Kongeriget Spaniens og Republikken Portugals tiltrædelse og tilpasningerne af traktaterne, artikel 7 i Rådets afgørelse 85/257/EØF af 7. maj 1985 om Fællesskabernes ordning med egne indtægter, artikel 4, 7 og 8 i Kommissionens forordning (EØF) nr. 579/86 af 28. februar 1986 om de nærmere bestemmelser for lagrene af sukkerprodukter pr. 1. marts 1986 i Spanien og Portugal, artikel 2 i Rådets forordning (EØF) nr. 1697/79 af 24. juli 1979 om opkrævning af import- og eksportafgifter, der ikke er opkrævet hos debitor for varer, der er angivet til en toldprocedure, som medfører en forpligtelse til at betale sådanne afgifter, og artikel 2, 11 og 17 i Rådets forordning (EØF, Euratom) nr. 1552/89 af 29. maj 1989 om gennemførelse af afgørelse 88/376/EØF, Euratom, om ordningen for Fællesskabernes egne indtægter
Tidligere dokument: C-335/12 Kommissionen mod Portugal - Dom
Den 17-07-2014 dom i C-438/13 BCR Leasing
Fiskale bestemmelser
Præjudiciel – Curtea de Apel Bucuresti (Rumænien) – fortolkning af artikel 16 og 18 i Rådets direktiv 2006/112/EF af 28. november 2006 om det fælles merværdiafgiftssystem – finansiel leasing – varer, der er genstand for en leasingkontrakt – manglende tilbagelevering til leasingselskabet af disse varer efter kontraktens ophævelse – sidestillelse i national ret med levering af disse varer mod vederlag
Tidligere dokument: C-438/13 BCR Leasing - Ny sag
Den 17-07-2014 dom i C-472/12 Panasonic Italia
Toldunion
Præjudiciel – Corte suprema di cassazione (Italien) – fortolkning af bilag 1 i Rådets forordning (EØF) nr. 2658/87 af 23. juli 1987 om told- og statistiknomenklaturen og Den Fælles Toldtarif, og Kommissionens forordning (EF) nr. 754/2004 af 21. april 2004 om tarifering af visse varer i den kombinerede nomenklatur – plasmaskærme – tarifering i pos. 8471 eller 8528 i den kombinerede nomenklatur inden ikrafttrædelsen af forordning nr. 754/2004 – anvendelse med tilbagevirkende gyldighed af denne forordning
Tidligere dokument: C-472/12 Panasonic Italia - Ny sag
Den 17-07-2014 dom i C-480/13 Sysmex Europe
Toldunion
Præjudiciel – Finanzgericht Hamburg (Tyskland) – fortolkning af Rådets forordning (EØF) nr. 2658/87 af 23. juli 1987 om told- og statistiknomenklaturen og den fælles toldtarif, som ændret ved Kommissionens forordning (EF) nr. 1810/2004 af 7. september 2004 om ændring af bilag I til Rådets forordning (EØF) nr. 2658/87 – Stromatolyser-4DS – polymethin – tarifering af et stof der gør det muligt at måle den fluorescerende virkning af biomolekyler i biologiske eller biomedicinske bestanddele – nomenklaturens position 3212
Tidligere dokument: C-480/13 Sysmex Europe - Ny sag
Den 17-07-2014 indstilling i C-393/13 P Rådet mod Alumina
Handelspolitik
Appel iværksat til prøvelse af dom afsagt af Retten (Anden Afdeling) den 30. april 2013 i sag T-304/11, Alumina mod Rådet, hvorved Retten gav medhold i påstanden om annullation af Rådets gennemførelsesforordning (EU) nr. 464/2011 af 11. maj 2011 om indførelse af en endelig antidumpingtold og endelig opkrævning af den midlertidige told på importen af zeolit A i pulverform med oprindelse i Bosnien-Hercegovina (EUT L 125, s. 1), for så vidt som denne vedrører Alumina d.o.o. – fortolkning af begrebet »salg i normal handel« – inddragelse af et tillæg for risiko for manglende betaling i beregningen af salgsprisen for produktet – åbenbart urigtig fortolkning – retssikkerhedsprincippet – manglende begrundelse
Tidligere dokument: C-393/13 P Rådet mod Alumina - Indstilling
IP/14/679 - Customs: Tackling smuggling and fraud in excise goods
MEMO/14/428 - Preparation of Economic and Finance Ministers Council, Luxembourg 20 June
VAT: Guidelines on auditing under the Mini One-Stop Shop
Registreringsbekendtgørelsen
Oprettelsesdato: 16-06-2014
Høringsfrist: 10-07-2014
Bilag 216 | Henvendelse af 11/6-14 fra Restaurant Kongemosen vedrørende ændring af indbetalingsreglerne for moms |
Bilag 217 | Samlenotat for de sager på rådsmødet (ECOFIN) den 20. juni 2014, som er relevante for Skatteudvalget |
Bilag 219 | Udvalgets svar på brev af 12. maj 2014 fra Eva Kjer Hansen om EU-sager i fagudvalgene |
Spm. 579 |
Spm. 607 |
Spm. 608 |
Spm. 627 |
Spm. 636 |
Spm. 646 |
Spm. 647 |
Spm. 648 |