Kære læser !
En MomsMail, der primært står i toldens tegn, i form af en række artikler og nyheder fra EU.
På moms- og afgiftsområdet er særligt et par domme fra EU-Domstolen spændende, medens der fra danske kilder ikke er tale om nogen opsigtsvækkende uge.
God læselyst.
Venlig hilsen
Lars Gosvig
Ansvarshavende redaktør
larsg@taxcon.dk
Telefon 25 37 87 57
LinkedIn: http://www.linkedin.com/pub/lars-gosvig/52/941/586
Artikler og interessante links
Tilskud til momsregistrerede tilskudsmodtagere
Praksis for tab på debitorer lempes
Nyt samlet erhvervsunivers
CVR.nr. til helt små virksomheder
Ændring af momsloven, registreringsafgiftsloven og forskellige andre love
Ændring af chokoladeafgiftsloven, momsloven, lov om afgift af naturgas og bygas, spiritusafgiftsloven m.v.
Beyond Turkey-EU Customs Union: Predictions for Key Regulatory Issues in a Potential Turkey-U.S. FTA Following TTIP
2016 and the Application of an NME Methodology to Chinese Producers in Anti-dumping Investigations
Drawing Down Bribery Risks: Complying with the FCPA While Doing Business in Afghanistan in 2014 and Beyond
Assessing the Economic Impact of the Proposed ?Indian Ocean Rim-Association for Regional Cooperation (IOR-ARC)? Preferential Trade Agreement
Jean Michel Grave, Head of Unit, DG Taxation and Customs Union, European Commission
Tax Preferences for Environmental Goals: Use, Limitations and Preferred Practices
Nu forhøjes afgiften på spildevand
SKAT-meddelelser
Fastlæggelse af retningslinjer for behandling af hjemviste sager
Udkast til styresignal
Udkast - den afgiftspligtige værdi af nye køretøjer, der udtages som demo-biler - styresignal
Styresignaler
Fjernsalg eller ej i momslovens forstand ved salg af varer fra andre EU-lande - styresignal
Bindende svar
Afgift af lystfartøjsforsikringer - restaureret historisk fartøj til museumsformål
Kendelser
Bevisførelse - afhøring af embedsmænd
Nyt fra EU-Domstolen
Retsliste for uge 41
2 domme
Nyt fra andre lande og organisationer
Bundesministerium der Finanzen, Tyskland
Skatteetaten, Norge
VERO Skat, Finland
Skatteverket, Sverige
Högsta förvaltningsdomstolen, Sverige
Skatteetaten, Norge
Nyt fra SKAT
Nye vejledninger mv.
Nye satser
Lovstof
Nyt fra Lovtidende
Nyt fra Folketinget
Nye dokumenter vedrørende almindelig del
SELECT * FROM Appeller WHERE(([SkatteraadChanged] >= '20140929' AND [SkatteraadChanged] <= '20141005') OR ([LSRChanged] >= '20140929' AND [LSRChanged] <= '20141005') OR ([ByretChanged] >= '20140929' AND [ByretChanged] <= '20141005') OR ([LandsretChanged] >= '20140929' AND [LandsretChanged] <= '20141005') OR ([HojesteretChanged] >= '20140929' AND [HojesteretChanged] <= '20141005')) ORDER BY AppelId DESC
BDOTilskud til momsregistrerede tilskudsmodtagere En fortolkning fra Økonomi og Indenrigsministeriet slår fast, at der ikke ud fra positivlistens bestemmelser kan hjemtages moms af et tilskud til en momsregistreret tilskudsmodtager. Den nye fortolkning medfører, at regionerne eller kommunerne får en merudgift og, at de momsregistrerede tilskudsmodtagere får et mindre tilskud. Der har hidtil ikke været forskel på, om en tilskudsmodtager var momsregistreret eller ej. Økonomi- og Indenrigsministeriet udsendte information om denne tolkning den 10. februar 2014. |
DELACOURErhvervsstyrelsen lancerede den 28. august 2014 en ny, opdateret og samlet version af Virk.dk. |
DELACOURCVR.nr. til helt små virksomheder Helt små virksomheder med en omsætning under kr. 50.000 kan nu registreres som PMV (personlig ejet mindre virksomhed). |
FSR - danske revisorerÆndring af momsloven, registreringsafgiftsloven og forskellige andre love FSR har for nærværende ikke kommentarer hertil. |
FSR - danske revisorerMed lovforslaget foreslås bl.a. afgørende ændringer af elafgiftsloven, herunder af bestemmelserne, der definerer forbrugskriteriet i elafgiftsloven, der har betydning for, hvilken virksomhed, der er berettiget til godtgørelse for elafgiften. Konsekvenserne af de foreslåede ændringer er for det første, at belysningsvirksomheden fremover skal være bekendt med, om det er en godtgørelsesberettiget virksomhed, der leveres belysning til, dvs. at der med lovforslaget pålægges belysningsvirksomheden en række administrative byrder. Dette er i sig selv uhensigtsmæssigt og må frarådes. En imødegåelse af de i lovforslaget beskrevne skævvridninger bør i givet fald ske i lovteksten og ikke via en bemyndigelsesbestemmelse, som bemyndiger skatteministeren til også at fastsætte nærmere regler om administrationen af godtgørelsesordningen. I lovforslaget anføres for det andet, at ændringerne foreslås for at sikre overensstemmelse med EU-retten. Af retssikkerhedsmæssige hensyn bør det nærmere præciseres, hvori lovgiver mener, at disse uoverensstemmelser består, samt om det har konkrete konsekvenser af enten bagudrettet eller fremadrettet karakter. |
Global Trade and Customs JournalAs TTIP negotiations move forward, Turkey's unique position under the Customs Union with the EU forces it to seek ways to conclude a bilateral free trade agreement with the U.S. The key question today is how certain regulatory issues can be addressed in a potential Turkey-U.S. FTA, given the contentious nature of these issues between the two countries. This article begins by analyzing Turkey-EU Customs Union from both market access and regulatory perspectives, by highlighting Turkey's foreign trade policy under this arrangement. The article then focuses on certain regulatory issues and tries to shed light, based on KORUS and Turkey- Korea FTA and several other related documents, on the possible discussions that may arise under a potential Turkey-U.S. FTA. |
Global Trade and Customs Journal2016 and the Application of an NME Methodology to Chinese Producers in Anti-dumping Investigations There is an increasing focus on what is permissible after 11 December 2016 in anti-dumping investigations involving China. In fact, the initial text of section 15 of China's WTO Accession Protocol will remain largely intact, and not oblige WTO Members to recognize China automatically as a market economy. WTO Members can continue to apply an NME methodology as long as China has not established that it meets the market economy criteria of the importing Member. However, WTO Members will then in addition need to allow individual Chinese producers to prove they operate under market economy conditions. |
Global Trade and Customs JournalChanges in Afghanistan's security environment present challenges for western companies operating in Afghanistan; many will see an increased reliance on local partners, a higher tolerance of dangerous environments, and greater exposure to corruption risks. Given Afghanistan's entrenched culture of corruption, companies must minimize the corresponding risk under the Foreign Corrupt Practices Act ("FCPA"). This article provides a primer on the FCPA's provisions to give compliance personnel guidance. It contains a description of certain payments demanded by the Afghan government from companies supporting U.S. government operations in Afghanistan to illustrate certain difficulties with doing business in Afghanistan as well as a description of the general characteristics of doing business in Afghanistan. It concludes with recommendations for companies doing business in Afghanistan. |
Global Trade and Customs JournalA draft text on IOR-ARC Preferential Trade Agreement was negotiated in the Trade Expert Group and latest revision was completed in August 2010. However, before finalizing the Agreement, the parties decided that a feasibility study was required to examine the possible benefits of the proposed PTA. The main objective of this study is to do just this, investigate the economic impact of the preferential agreement. The commutable general equilibrium (CGE) simulations show that if the four high income countries i.e., Australia, Singapore, UAE, and Oman eliminate all tariffs and at the same time middle income countries like Malaysia, Mauritius, Iran, South Africa, Thailand, Indonesia, Sri Lanka, and India successively cut tariffs by 75% and LDCs cut tariffs by 50% respectively, then all IOR-ARC countries except Madagascar could gain welfare significantly. The largest welfare could be gained by India which is around USD 10.8 billion followed by Australia around USD 5.8 billion. Thailand, UAE, Indonesia, Singapore, etc. may also gain under the PTAs. At the same time, exports may increase significantly for all IOR-ARC countries except Madagascar. |
Global Trade and Customs JournalJean Michel Grave, Head of Unit, DG Taxation and Customs Union, European Commission Authors: Eugenia Costanza Laurenza, Associate lawyer, Fratini Vergano, European Lawyers. |
OECDTax Preferences for Environmental Goals: Use, Limitations and Preferred Practices This paper reviews the use of tax preferences to achieve environmental policy objectives. Tax preferences involve using the tax system to adjust relative prices with a view to influencing producer or consumer behaviour in favour of goods or services that are considered to be environmentally beneficial. |
PwCNu forhøjes afgiften på spildevand Den længe ventede forhøjelse af afgiften på spildevand træder i kraft allerede pr. 1. oktober 2014. Afgiften stiger med hele 50 %. |
Vedrører: Skatteforvaltningslovens § 1
Fastlæggelse af retningslinjer, der sikrer, at en sag, der hjemvises, behandles af en anden afdeling i det pågældende forretningsområde, end den afdeling, der traf den påklagede afgørelse.
Demo-biler skal afgiftsberigtiges på grundlag af den almindelige markedspris, på samme måde, som hvis bilen var solgt til en almindelig slutbruger. Forhandleren skal kunne redegøre for, at bilen er udtaget til en pris, der afspejler køretøjets almindelige pris ved salg til bruger.
En demo-bil kan afgiftsberigtiges på grundlag af den af importøren anmeldte standardpris under forudsætning af, at denne er i overensstemmelse med den almindelige markedspris. Den anmeldte standardpris må antages at være i overensstemmelse med den almindelige markedspris, hvis den ligger indenfor et spænd af priser, som den pågældende bilmodel indenfor samme periode i et ikke uvæsentligt omfang er solgt til andre til.
Hvis den almindelige markedspris er væsentligt højere end den anmeldte standardpris, er det markedsprisen, der skal danne grundlag for afgiftsberigtigelsen.
Vedrører: Momsloven § 14, stk. 1, nr. 2 & 3
SKAT supplerer sin opfattelse af, hvornår salg af varer fra andre EU-lande kan ske uden, at det omfattes af reglerne om fjernsalg i momsloven, hvorved der ikke skal beregnes dansk moms. Oplistning af en eller flere fragtmænd på den udenlandske hjemmeside, hvorfra man sælger varer til danske kunder, vil isoleret set ikke betyde, at sælgeren kan anses for at være direkte eller indirekte involveret i transporten med den konksekvens, at leverancen bliver anset for et fjernsalg, som skal faktureres med dansk moms. Må en internetsælger imidlertid anses for at have sammenkørt sin hjemmeside med en eller flere af de oplistede transportørers hjemmesider således, at køberen eksempelvis blot skal godkende transporten på transportørens hjemmeside for, at der er indgået en transportaftale, så må sælgeren anses for at være indirekte involveret i transporten med den konsekvens, at salget skal faktureres med dansk moms, hvis omsætningsgrænsen overskrides. Se SKM2014.606.SR .
Vedrører: Lov om afgift af lystfartøjsforsikringer § 1
Skatterådet bekræfter, at der ikke skal betales lystfartøjsforsikringsafgift af kaskoforsikring af et historisk fartøj, som er erklæret bevaringsværdigt af Skibsbevaringsfonden. Skatterådet lægger vægt på, at det omhandlede fartøj er konstrueret som et erhvervsfartøj, der ifølge erklæring fra Skibsbevaringsfonden om krav til istandsættelse og vedligeholdelse skal bevares som sådan. Der lægges endvidere vægt på, at fartøjet efter det oplyste alene skal anvendes til museumsformål af ejeren, som er en forening med vedtægtsbestemte kulturhistoriske formål, herunder kulturhistorisk bevaring og formidling. Fartøjet anses under disse omstændigheder ikke for et lystfartøj efter lov om afgift af lystfartøjsforsikringer, § 1.
Vedrører: Retsplejeloven § 341
Sagsøgerens anmodning om afhøring af 2 embedsmænd blev ikke taget til følge. Bevisførelse skulle i stedet ske ved, at der blev indhentet skriftlige erklæringer fra de pågældende.
Listen er vejledende. EU-domstolen kan have fjernet sager fra retslisten efter vi har hentet informationerne.
Den 09-10-2014 dom i C-428/13 Yesmoke Tobacco
Fiskale bestemmelser
Præjudiciel – Consiglio di Stato (Italien) – fortolkning af artikel 8, stk. 2, i Rådets direktiv 95/59/EF af 27. november 1995 om forbrugsbeskatning af forarbejdet tobak bortset fra omsætningsafgift og artikel 7, stk. 2, i Rådets direktiv 2011/64/EU af 21. juni 2011 om punktafgiftsstrukturen og -satserne for forarbejdet tobak – forpligtelse til at fastsætte samme sats for værdipunktafgiften og samme beløb for den specifikke punktafgift for alle cigaretter – national lovgivning, hvorefter der alene for cigaretter med en lavere detailsalgspris end cigaretter i den mest efterspurgte prisgruppe fastsættes en punktafgift på 115% af grundbeløbet
Tidligere dokument: C-428/13 Yesmoke Tobacco - Ny sag
Den 09-10-2014 dom i C-492/13 Traum
Fiskale bestemmelser
Præjudiciel – Administrativen sad – Varna (Bulgarien) – fortolkning af artikel 20 og 138, stk. 1, sammenholdt med artikel 139, stk. 1, i Rådets direktiv 2006/112/EF af 28. november 2006 om det fælles merværdiafgiftssystem – fritagelse i forbindelse med levering af varer – erhververens manglende opfyldelse af betingelsen om »en momsregistreret person« – angivelse af dette forhold i Den Europæiske Unions databank fremgik først efter levering af varerne – pligt for sælgeren i henhold til administrativ praksis og retspraksis til at fastslå ægtheden af erhververens underskrift eller en af dennes befuldmægtigede – principperne om afgiftsneutralitet, proportionalitet og om beskyttelse af den berettigede forventning – direkte virkning
Tidligere dokument: C-492/13 Traum - Ny sag
Den 16-10-2014 dom i C-605/12 Welmory
Fiskale bestemmelser
Præjudiciel – Naczelny Sąd Administracyjny (Polen) – fortolkning af artikel 44 i Rådets direktiv 2006/112/EF af 28. november 2006 om det fælles merværdiafgiftssystem – begrebet »fast forretningssted« – tjenesteydelser, der leveres af et selskab A, der har hjemsted i en medlemsstat, til et selskab B, der har hjemsted i en anden medlemsstat – selskab B benyttelse af selskabs A’s infrastruktur med henblik på disse tjenesteydelser – hensyntagen til det sted, hvor selskab A har hjemsted
Tidligere dokument: C-605/12 Welmory Sp - Ny sag
Den 16-10-2014 dom i C-334/13 Nordex Food
Toldunion
Præjudiciel – Bundesfinanzhof (Tyskland) – fortolkning af Kommissionens forordning (EF) nr. 800/1999 af 15. april 1999 om fælles gennemførelsesbestemmelser for eksportrestitutioner for landbrugsprodukter og i særdeleshed af artikel 4, stk. 1, og artikel 51 – eksportrestitutioner – for sen fremlæggelse af eksportlicens – fremlæggelse af forfalskede dokumenter til dokumentation for varers ankomst til destinationslandet – berigtigelse af disse uregelmæssigheder under proceduren – konsekvenser
Tidligere dokument: C-334/13 Nordex Food - Dom
Den 06-11-2014 indstilling i C-499/13 Macikowski
Fiskale bestemmelser
Præjudiciel – Naczelny Sąd Administracyjny (Polen) – fortolkning af artikel 9, 193 og artikel 199, stk. 1, litra g), artikel 206, 250 samt 252 i Rådets direktiv 2006/112/EF af 28. november 2006 om det fælles merværdiafgiftssystem – proportionalitetsprincippet og princippet om afgiftsmæssig neutralitet – afgiftspålæggelse af en levering af en fast ejendom i forbindelse med en tvangsfuldbyrdelsesprocedure – national retsforskrift der forpligter den foged, der gennemfører et sådant salg, at betale moms af en sådan transaktion – betaling af købsprisen til den kompetente ret og nødvendigheden af at sidstnævnte overfører det momsbeløb, der skal betales, til fogeden – fogedens økonomiske og strafferetlige ansvar i tilfælde af manglende betaling af momsen – forskel mellem den lovmæssige frist for en afgiftspligtig persons betaling af momsen og den frist, der er fastsat for en sådan foged – umuligt at fradrage den indgående afgift
Tidligere dokument: C-499/13 Macikowski - Komornik - Ny sag
Den 06-11-2014 dom i C-546/13 ADL
Toldunion
Præjudiciel – Corte Suprema di Cassazione (Italien) – fortolkning af artikel 10, stk. 2, og artikel 12 i Rådets forordning (EØF) nr. 2658/87 af 23. juli 1987 om told- og statistiknomenklaturen og Den Fælles Toldtarif og de forklarende bestemmelser til kapitel 84, anden del af bilag I, som ændret ved Kommissionens forordning (EF) nr. 1549/2006 af 17. oktober 2006 – højttalere beregnet til at gengive lyd ved at omdanne et elektromagnetisk signal til lydbølger og kunne udelukkende tilsluttes en pc og som sælges separat – tarifering i pos. 8471 eller 8518 i den kombinerede nomenklartur før ikrafttrædelsen af forordning nr. 1549/2006
Tidligere dokument: C-546/13 ADL - Ny sag
Sagen omhandler:
Præjudiciel – Gerechtshof te ’s-Hertogenbosch (Nederlandene) – fortolkning af artikel 2, stk. 4, litra b), i Rådets direktiv 2003/96/EF af 27. oktober 2003 om omstrukturering af EF-bestemmelserne for beskatning af energiprodukter og elektricitet – udelukkelse af energiprodukter med dobbelt anvendelse – begreb
Domstolens dom:
Tidligere dokument: C-426/12 X - Indstilling1) Artikel 2, stk. 4, litra b), i Rådets direktiv 2003/96/EF af 27. oktober 2003 om omstrukturering af EF-bestemmelserne for beskatning af energiprodukter og elektricitet, som ændret ved Rådets direktiv 2004/74/EF af 29. april 2004, skal fortolkes således, at den omstændighed, at der anvendes dels kul som brændsel i sukkerfremstillingsprocessen, dels kuldioxid frembragt ved forbrændingen af energiproduktet med henblik på at fremstille kunstgødning, ikke udgør »dobbelt anvendelse« som omhandlet i denne bestemmelse.
Derimod udgør den omstændighed, at der anvendes dels kul som brændsel i sukkerfremstillingsprocessen, dels kuldioxid frembragt ved forbrændingen af energiproduktet med henblik på samme fremstillingsproces, en sådan »dobbelt anvendelse«, såfremt det kan lægges til grund, at sukkerfremstillingsprocessen ikke kan gennemføres uden anvendelsen af den kuldioxid, der er frembragt ved forbrændingen af kul.
2) En medlemsstat har ret til i sin nationale lovgivning at tillægge begrebet »dobbelt anvendelse« en mere restriktiv betydning end den, der tillægges det i artikel 2, stk. 4, litra b), andet led, i direktiv 2003/96, som ændret ved direktiv 2004/74, for at afgiftspålægge de energiprodukter, der er udelukkede fra dette direktivs anvendelsesområde.
Sagen omhandler:
Anmodning om præjudiciel afgørelse – Conseil dʼÉtat (Frankrig) – fortolkning af artikel 2, stk. 1, artikel 5, stk. 1, og artikel 8 i Rådets sjette direktiv 77/388/EØF af 17. maj 1977 om harmonisering af medlemsstaternes lovgivning om omsætningsafgifter – Det fælles merværdiafgiftssystem: ensartet beregningsgrundlag – levering af goder – stedet for de afgiftspligtige transaktioner – produkt, der fremstilles i stat A, omarbejdes for sælgerens regning på et forretningssted tilhørende et andet selskab, som er beliggende i stat B, og leveres til en kunde med hjemsted i samme stat B – levering mellem sælgerens land og slutmodtagerens land eller levering inden for samme medlemsstat fra omarbejdningsstedet.
Domstolens dom:
Tidligere dokument: C-446/13 Fonderie 2A - IndstillingArtikel 8, stk. 1, litra a), i Rådets sjette direktiv 77/388/EØF af 17. maj 1977 om harmonisering af medlemsstaternes lovgivning om omsætningsafgifter – det fælles merværdiafgiftssystem: ensartet beregningsgrundlag, som ændret ved Rådets direktiv 95/7/EF af 10. april 1995, skal fortolkes således, at stedet for leveringen af et gode, der er blevet solgt af et selskab, som er etableret i en medlemsstat, til en erhverver, som er etableret i en anden medlemsstat, og hvorpå sælgeren med henblik på at gøre godet egnet til levering har fået en tjenesteyder, som er etableret i denne anden medlemsstat, til at udføre færdiggørelsesarbejde inden at få tjenesteyderen til at forsende godet til erhververen, skal anses for at befinde sig i den medlemsstat, hvori sidstnævnte er etableret.
Sagen omhandler:
Præjudiciel – Consiglio di Stato (Italien) – fortolkning af artikel 8, stk. 2, i Rådets direktiv 95/59/EF af 27. november 1995 om forbrugsbeskatning af forarbejdet tobak bortset fra omsætningsafgift og artikel 7, stk. 2, i Rådets direktiv 2011/64/EU af 21. juni 2011 om punktafgiftsstrukturen og -satserne for forarbejdet tobak – forpligtelse til at fastsætte samme sats for værdipunktafgiften og samme beløb for den specifikke punktafgift for alle cigaretter – national lovgivning, hvorefter der alene for cigaretter med en lavere detailsalgspris end cigaretter i den mest efterspurgte prisgruppe fastsættes en punktafgift på 115% af grundbeløbet
Domstolens dom:
Artikel 7, stk. 2, og artikel 8, stk. 6, i Rådets direktiv 2011/64/EU af 21. juni 2011 om punktafgiftsstrukturen og -satserne for forarbejdet tobak skal fortolkes således, at de er til hinder for en national bestemmelse, såsom den i hovedsagen omhandlede, der ikke fastsætter samme minimumspunktafgift for alle cigaretter men en minimumspunktafgift, som alene finder anvendelse på cigaretter med en lavere salgspris end prisen for cigaretter i den mest efterspurgte prisgruppe.
Sagen omhandler:
Præjudiciel – Administrativen sad – Varna (Bulgarien) – fortolkning af artikel 20 og 138, stk. 1, sammenholdt med artikel 139, stk. 1, i Rådets direktiv 2006/112/EF af 28. november 2006 om det fælles merværdiafgiftssystem – fritagelse i forbindelse med levering af varer – erhververens manglende opfyldelse af betingelsen om »en momsregistreret person« – angivelse af dette forhold i Den Europæiske Unions databank fremgik først efter levering af varerne – pligt for sælgeren i henhold til administrativ praksis og retspraksis til at fastslå ægtheden af erhververens underskrift eller en af dennes befuldmægtigede – principperne om afgiftsneutralitet, proportionalitet og om beskyttelse af den berettigede forventning – direkte virkning
Domstolens dom:
1) Artikel 138, stk. 1, og artikel 139, stk. 1, andet afsnit, i Rådets direktiv 2006/112/EF af 28. november 2006 om det fælles merværdiafgiftssystem, som ændret ved Rådets direktiv 2010/88/EU af 7. december 2010, skal fortolkes således, at de under omstændigheder som de i hovedsagen foreliggende er til hinder for, at en afgiftsmyndighed i en medlemsstat afslår at indrømme ret til momsfritagelse for en levering inden for Fællesskabet med den begrundelse, at erhververen ikke var momsregistreret i en anden medlemsstat, og at leverandøren hverken har godtgjort ægtheden af den underskrift, der er påført de dokumenter, som leverandøren har fremlagt til støtte for sin angivelse af den levering, der hævdes at være fritaget, eller repræsentationsbemyndigelsen for den person, der har underskrevet disse dokumenter på erhververens vegne, selv om de dokumenter, der til støtte for angivelsen blev fremlagt af leverandøren som bevis for retten til fritagelse, var i overensstemmelse med den liste over dokumenter, som i henhold til national ret skal fremlægges for nævnte myndighed, og i første omgang blev accepteret af denne myndighed som bevis for retten til fritagelse, hvilket det tilkommer den forelæggende ret at efterprøve.
2) Artikel 138, stk. 1, i direktiv 2006/112, som ændret ved direktiv 2010/88, skal fortolkes således, at den har direkte virkning, således at afgiftspligtige personer over for staten kan påberåbe sig bestemmelsen ved de nationale retter med henblik på at opnå momsfritagelse for en levering inden for Fællesskabet.
Forslag til dagsorden - ECON - 26/09/2014
Nyhedsbrev til virksomheder
Rettelse til toldtariffen - nye opdelinger
Rettelse til toldtariffen - Fejl ved indrykningsstreger i 7019 40
Blanket
Bekendtgørelse af lov om afgift af visse emballager, poser, engangsservice og pvc-folier (emballageafgiftsloven)
Bekendtgørelse om ændring af bekendtgørelse om dokumentation for energiindholdet i den forbrugte mængde af biogas og om godtgørelse af afgiften på andre klimagasser end CO2
Bilag 1 |
Spm. 744 |
Spm. 752 |
Spm. 753 |
Spm. 754 |
Spm. 755 |
Spm. 756 |
Spm. 758 |
Spm. 759 |
Spm. 761 |
Spm. 762 |
Spm. 763 |
Spm. 767 |
Spm. 780 |
Spm. 781 |
Spm. 782 |
Spm. 783 |
Spm. 784 |
Spm. 785 |
Spm. 786 |
Spm. 794 |
Spm. 795 |
Spm. 796 |
Spm. 797 |
Spm. 801 |
Spm. 803 |
Spm. 804 |
Spm. 816 |
Spm. 899 |
Spm. 902 | MFU spm. om energiafgifter for produktionsvirksomheder, til skatteministeren Svar |
Spm. 903 |
Spm. 904 |
Spm. 907 |
Spm. 908 |
Spm. 909 | Spm. om hvornår en ny registreringsafgift skal træde i kraft, til skatteministeren Svar |
Spm. 910 |
Spm. 911 |
Spm. 912 |
Spm. 913 |
Spm. 914 |
Spm. 915 |
Spm. 916 |